Publicerat Februari 25, 201511 yr Någon som kör/har koll på navara d40 2.5 dci? Ngt att tänka på vid köp? Kända problem? Vad skilje 190hk motorn åt från den på 171/174 eller vad de va den mindre hade? Är det något speciellt man ska ha koll på på modellen från 2010 eller akta sig för där? Ex e den manuella lådan att föredra framför den automata för o slippa problem? tacksam för svar Mvh.
Publicerat Februari 25, 201511 yr Är inte navara känd för problem med lagerhaveri i motorn? Har aldrig haft någon navara men tre andra nissan har passerat genom åren. Ingen av dom har imponerat, motorkrångel, dålig service från återförsäljare , och svindyra reservdelar. Man tyckar att jag borde fattat efter första Nissan bilen, men inte då...
Publicerat Februari 25, 201511 yr Författare Jo men mig veterligen e det mer relaterat till de äldre modellerna men eftersom jag är mindre kunnig inom ämnet hoppas jag att några här är bättre insatta och kan vägleda en annan i detta
Publicerat Februari 25, 201511 yr Motorhaverierna var på årsmodeller upp till 06 så dom nyare är det nog ingen fara med på den punkten. Kör själv en 08 och har inte haft några större problem mer än normalt slitage. Originaldelar är dyrt men det går att få tag i piratdelar betydligt billigare. Jag rekommenderar absolut automatlådan som är mycket trevligare att köra med även om man nog kan köra lite snålare med den manuella.