Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ruger 77 All Weather?

Featured Replies

Publicerat

Tjoho

Hur bra skjuter dessa? Ruger 77 all weather och all weather lightweight? kaliber 308 win

Vad kan man förvänta sig? Klarar man toppfågel?

Publicerat

Tjenare,

Egentligen är jag emot att citera andras åsikter då det lätt blir lite urvattnat och fånigt..min kompis ditt och datt.. :-

Nu gör jag det ändå då min far precis köpt sig en dylik skapelse (308W ej LW) och är nöjd med prescitionen. Nu skjuter han inte orre i topp kanske men väl en hel del räv på hyfsade avstånd för att vara 60 år. Den fixar lätt träffbilder på 30mm med jaktmatch på 80m. (Han har Meopta 3-12x50 på den)

MVH

Publicerat
  • Författare

30 mm okey, inte så tokigt men jag hade velat ha lite bättre i alla fall på 80 meter. Jag är nöjd om bössan klarar runt 30 mm på 200 meter

Jag står och våndas lite mellan Ruger 77 All weather kontra en remington 700 police LTR båda i 308 win. Kände på en all weather å den kändes minsan robust.

Hur klarar stålet vatten? man läser ju ofta om rostfritt som rostar lik förb...

Publicerat
30 mm okey, inte så tokigt men jag hade velat ha lite bättre i alla fall på 80 meter. Jag är nöjd om bössan klarar runt 30 mm på 200 meter

Jag står och våndas lite mellan Ruger 77 All weather kontra en remington 700 police LTR båda i 308 win. Kände på en all weather å den kändes minsan robust.

Hur klarar stålet vatten? man läser ju ofta om rostfritt som rostar lik förb...

30mm på 200m?!?!....då får du vara JÄVLIGT nöjd... Rugers bössor skjuter bra, men de har ett värdelöst trycke standard...går iofs lätt att åtgärda...tror varken en ruger M77 AW eller en Remington 700 LTR fixar 30mm på 200m med fabriksammo...inte då på regelbunden basis. Kanske möjligtvis med hemladdad ammo...en sako Varmint eller en Tikka varmint kanske fixar 30mm på 200m...men amerikanskt grovsmide njaaa :-...ok ,kanske LTR:en

har du sånna precitions krav...köp en LTR.

Mvh Fredde

Publicerat
  • Författare

30 mm kanske är att ta i, men i alla fall 40mm på 200 meter om man ska ha den till bla toppfågel på de avstånden.  :-

Publicerat

Det är inte 100% rostfritt stål utan rosttrögt, det innebär att vapenvården är lite lindrigare, men den behövs lika förb***t...mao, det går inte så mkt om du slarvar lite då och då.

Tar du snusdosan på 200m med 5 skott så tycker jag du bör vara nöjd, personligen skulle jag ha gått på LTR'en,

Publicerat

Tja,

Jag har en Ruger 77 Mark II, .30-06, som Mattias Tyrefors har justerat trycket på, annars standard(Rostfri men laminatstock). Precisionen var före operationen en snusdosa på 100 och nu cirka 20-25 mm med fabriksammo.

Min har jag haft i tio år cirka och vanvårdat den men den är fortfarande som ny i finnishen. Det som rostat och som inte är rosttrögtmaterial är rembygelfästena.

Mycket nöjd men jag har aldrig jagat toppfågel så där kan jag inte uttala mig.

Min röst hamnar nog ändå på remingtonen eftersom där finns oändligt med custom prylar om precisionen inte i standard utförande inte räcker till.

mvh

Dard