Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken insex storlek samt vilken typ av fäste?

Featured Replies

Publicerat

När man väl går lite egentid en gång tänkte jag äntligen sätta på Swarren på Sauern och plocka borta Aimpointen från drillingen som ska få Trijiconen monterad istället.

Dock stötte jag på patrull gällande drillingen...

Jag har 2,5 och 3mm insex men det var någon mellanstorlek, någon som vet vad det kan vara för storlek, så att jag kan köpa rätt nyckel..?

Nästa fråga, vad är det för typ av fäste monterat (ja, jag är extremt okunnig gällande fästen så det behöver vi inte diskutera). Måste veta modell så jag kan beställa ett nytt 30mm son passar det nya siktet.

Tack på förhand!

post-5659-0-06932100-1426311158_thumb.jp

Publicerat

Ringarna ser ut att vara Warne låga ringar och är det mellan 2,5 och 3 på insex så är det väl tum som gäller... Övre skruven ser ju ut att vara insex men den undre ser ju ut som torx.

Publicerat

Det finns insexnyklar i tum. Brittiska imperiets standard...

Publicerat
  • Författare

Tack för svaren, gissade att det var tum, men har faktiskt aldrig sett/tänkt på att det finns tumsinsex i Sverige att köpa.

Båda är insex, det är bilen som lurar.

Då får det bli till att beställa Warne ringar då ☺

Publicerat

Tror biltema har tumnycklar. Jag har köpt en sån där "fällknivssats" därifrån med tumnycklar.

mvh/Urban

Publicerat
  • Författare

Får kika där! Tack

Publicerat

Köpte Warneringar i höstas och om jag inte minns alldeles fel så var det nu torx i alla fall... Bästa med det är ju att det är varken metersystem eller tum, bara ett eget torxsystem.

Publicerat

Det där fästet är inte Warne, Warne har dubbla torx uppe samt nere.

Detta är någon typ av "No-name" kopia för Weaver, har en hel låda med sådant hos pappa.

Ja det är säkerligen tum.

Mvh

Joacim

Publicerat
  • Författare

Det där fästet är inte Warne, Warne har dubbla torx uppe samt nere.

Detta är någon typ av "No-name" kopia för Weaver, har en hel låda med sådant hos pappa.

Ja det är säkerligen tum.

Mvh

Joacim

Skumt, trodde inte det fanns plagiat i samma utsträckning på slutet av 80 talet i välsorterade vapenbutiker.

Publicerat

Ringarna ser ut som de som åtminstone förr följde med Aimpoint siktena, aluminium om jag inte minns fel.

Publicerat

Ringarna ser ut som de som åtminstone förr följde med Aimpoint siktena, aluminium om jag inte minns fel.

Helt rätt!

Publicerat
  • Författare

Ja det lät mer troligt. Farfar var inte den som snålade in på att köpa skitgrejer.

Publicerat
  • Författare

Men passar Warne ringar på den skenan är då frågan?

Publicerat

Som höres är ju inte jag nå'n expert på detta men är det runda spår i skenan så borde det vara nej, är det kantiga spår i skenan så borde det kunna passa.