Publicerat Mars 16, 201511 yr Hej! Jag kör DL fält i 6,5x55:an och tänker molla någon 120-140gr kula till bockjakten. Jag söker en sådan hård blyspets som möjligt i 130-140gr vikt till 6,5x55. Med hård menar jag så tjock mantel som möjligt. De kulor jag väljer mellan är Sierra gameking, Hornady sst, A-max. Kanske 140 BST men den är i dyrast laget om den inte håller ihop bättre än SGK. Har även funderat på 129gr Hornady Interbond. Men den verkar va lite kinkig? Jag ser helst en kula som jag inte behöver labba så fruktansvärt mycket gällande ff och stegar vilket Interbond verkar kräva. Hade tänkt fortsätta med Barnes TTSX 120 grain men blivit avrådd att molla ttsx... vet inte varför dock.
Publicerat Mars 16, 201511 yr Av de fyra du listar så är BST tveklöst "hårdast" håller absolut ihop bättre än SGK. Övriga tre i princip likvärdiga. /Mike
Publicerat Mars 16, 201511 yr I min 260 Rem skjuter jag bara 140 BST förövrigt mot allt med päls och klöv. Myyycket god egenprecision,bra effekt och inte allt för elak mot köttet. /Mike
Publicerat Mars 16, 201511 yr Författare Ok tack, det får nog bli den då. Jag har varit mer än nöjd med den i 120grain och 140 lär ju fungera än bättre.