Publicerat Mars 16, 201511 yr Bara så ni vet. jag tycker dock att det var en kanonbössa, som aldrig gjort mig besviken. jo den matar inte sob övningsammo men det är inget jag brydde mig om! jag kan rekommendera alla att köpa en helix om dom har det behovet! så nu sneglar jag efter en dsd i 8z57 o kaliber 20, men har inte bråttom.
Publicerat Mars 16, 201511 yr Haha! Du byter bössor och optik som de flesta byter kallingar, Ozzian... Men en stilla undran, varför cal 20?
Publicerat Mars 16, 201511 yr Författare vikten är betydligt lägre på en 20, sen vet jag inte om det finns så många dsd i 12! ps, jag har ju inte bytt ännu, bara sålt en skitfin bössa. saknar den redan!
Publicerat Mars 16, 201511 yr En "dsd" på Blocket: http://m.blocket.se/uppsala/Studsare_dubbelstudsare_Dubbelstudsardrilling_59273327.htm?ca=11
Publicerat Mars 17, 201511 yr 75k för denna tycker jag verkar vara overprice! cool bössa, dubbla pipset. Ett dsd och ett vanligt drilling pipset. Tillverkad 1922. Skitsnygg. Kan det bli bättre? Den hade jag kunnat tänka mig. Absolut.
Publicerat Mars 17, 201511 yr På tal om Helixar så har jag precis köpt en fin begagnad pjäs där finns 2 pipset till den så jag blev rekommenderad Warne snabbfäste hos den lokale handlaren!! Är han rätt ute?? Sorry för trådkapningen
Publicerat Mars 17, 201511 yr Författare jag tycker leupolds qrw är snyggare, vad skulle warnes kosta?
Publicerat Mars 17, 201511 yr Författare cool bössa, dubbla pipset. Ett dsd och ett vanligt drilling pipset. Tillverkad 1922. Skitsnygg. Kan det bli bättre? Den hade jag kunnat tänka mig. Absolut. hittade du nån bild? vad väger en sån jämfört med kaliber 20?
Publicerat Mars 17, 201511 yr Författare nu såg jag bilderna,,, hur svårt är en sån att få till att samskjuta?
Publicerat Mars 17, 201511 yr På tal om Helixar så har jag precis köpt en fin begagnad pjäs där finns 2 pipset till den så jag blev rekommenderad Warne snabbfäste hos den lokale handlaren!! Är han rätt ute?? Sorry för trådkapningen (förlåt ozzy) när jag ändå klottrar i dina inlägg ozzy - jag tror att många kräver att du gör ett samlat inlägg om din afrika tur med bilder och berättelser. det är det minsta man kan begära
Publicerat Mars 17, 201511 yr Författare men va fan, jag la 1000kr på internet så ni fick bilderna nästan live därnere.... det kommer nått på hemsidan senare men jag har inte ens laddat ner bilderna från NF ännu!
Publicerat Mars 18, 201511 yr jag tycker leupolds qrw är snyggare, vad skulle warnes kosta? Någon tusing verkar det som. Jag tittade lite på montaget hemma igår och tror att Aimpointen är lite kort! Jag behöver ha ett fäste som förlänger det lite verkar det som. Jag provade 3 skott 9,3 igår Btw Mindre spark än min 30-06 (utan dämp)
Publicerat Mars 18, 201511 yr Författare du kan få mitt qrw för 800kr testat utan dämpare, den korta pipan är elak.
Publicerat Mars 18, 201511 yr Vilken dim på ringar? Och funkar den med en kort Aimpoint? Jag tror jag låter dämpen sitta på då
Publicerat Mars 18, 201511 yr Författare Just d 30 mm Tror inte det funkar till aimpointen, men den funkar bra till Helia C!
Publicerat Mars 18, 201511 yr Då får jag backa på det!! Synd! Jag har ett Leupold 3-9x50 som jag vill montera på den för 308:an och den är mindre.
Publicerat April 6, 201511 yr vikten är betydligt lägre på en 20, sen vet jag inte om det finns så många dsd i 12! ps, jag har ju inte bytt ännu, bara sålt en skitfin bössa. saknar den redan! Ozzian, länge sedan jag var inne på jaktsidan nu, jag hänger mer på "det andra" forumet. På något sätt verkar vi vara ganska lika i våra val av vapen eftersom jag i vintras utökade vapengarderoben med en DSD i kaliber 2x9,3/74R och 20/76. Största skillnaden är nog att jag behöll min Helix och "offrade" en av mina hagelbössor istället. Mitt 1:a val skulle också ha varit 8/57 men när man köper begagnat så får man inte alltid välja. Samskjutningen är bra på min DSD (ca 50 mm på 100m) och bössan är reglerad för 15 grams Norma Vulcan. Till nästa år ska det handladdas med 15 gram Oryx istället för Vulcan, så får vi se hur det fungerar.Förresten, det blev en Merkel nu också, en 961L som väger måttliga 3,2kg utan kikare, dessutom har tre lås och därför möjlighet att skjuta alla tre skott utan att behöva spänna upp igen. På hemmamarkerna har vi både älg, svin och rådjur (en och annan hjort börjar visa sig också) och då tycker jag en DSD är optimal. Hoppas du hittar en bra DSD, jag skulle t.o.m. offra min Helix för en DSD om jag var tvungen. /Leffe
Publicerat April 6, 201511 yr Författare kul att du skriver detta,,, jag hade ju börjat fundera på om jag verkligen behöver en dsd men jag ska ha 8x57 eller om jag vinner på lotto en i 375h/h 375 enbart för att då blir det buffeljakt om 3 år(50 då) men en ny 375 ligger på runt 90k du får gärna pma pris o skick så jag får en uppfattning av begpriser! bilder är ju aldrig fel!