Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktmarker&Fiskevatten nr 3/4

Featured Replies

Publicerat

I senaste numret av Jaktmarker&Fiskevatten (nr ¾ 2015) finns det en liten artikel/intervju med brorsan om hans syn på jakt med stående fågelhundar i skogen. Det är väl delvis hans fel att jag själv hållit mig med stående hund i drygt ett decennium nu. Minns när man första gången följde honom ut med hans korthåriga Vorstehtik som han tagit över som vuxen för nästan 20år sedan och hur förvånad jag blev över hur många fåglar det faktiskt fanns i skogen på hemmaplan! Nu är det Pointer som gäller för hela slanten och det är en ras som vi trivs ypperligt med.

Det finns även någon bild på föräldrarna till min egen Pointer tik. Jimsrypa´s Milton och ”Bia” eller Cilla som hon hette på stamtavlan. En fantastiskt duktig tik som bla vann SM på skog för brittiska hundar. Det har varit värdefullt för min del att ha någon att bolla olika saker med angående hundträningen och som bonus har man haft förmånen att få jaga över riktigt duktiga hundar.

För min egen del var det väl inget nytt under solen i den intervjun men så har vi ju jagat fågel ihop en del gånger tidigare om vi säger så också :wink:

Förutom att de fick efternamnet fel i bildtexten och Jimsrypa´s Milton också var felstavat så tror jag att det blev hyfsat ändå?