Publicerat Mars 17, 201511 yr Hejsan nu är de dags att öppna lädret jag har lyckats hitta en savage mark2 för 1700kr vilket jag inte tyckte var allt för dyrt däremot har bössan en av de fulaste stockar jag lagt mina ögon på mina frågor är följande 1.vilken kvalitet håller vapnet? är inte så insatt i savage 2.finns det extra stockar att få tag på i Sverige eller måste jag importera en stock? 3 finns det något annat jag bör veta om modellen? kända problem osv. tack på förhand och må gott folket!
Publicerat Mars 17, 201511 yr Kvaliten är bra för ett rent bruksvapen,inga kända fel. Kolv måste du importera. Vapnet verkar vara väldigt känslig för ammo dvs en HV ammo kan sprida över en decimeter medans en annan håller sig inom tumnageln,likadant med standard/sub ammo. Så köp många sorter och prova. /Mike
Publicerat Mars 17, 201511 yr Författare tackar för infon har du någon aning om vad det kostar att importera en kolv när allt är klappat och klart? dvs när kolven till slut hamnar hemma hos mig jo jag tänkte just det angående ammon tänkte köpa någon box med vanliga bly bulk pack och testa men samt köpa ett par askar match ammo typ lapuas och sånt rws gör väl bra ammo tips på ammo mottages tacksamt
Publicerat Mars 17, 201511 yr Är nöjd ägare till en sådan. För mig funkar CCI standard överlägset bäst. Winchester Super X var helt obrukbar, spred över ett halvt A4:a. Några andra dugliga men inte fullt som CCI. Topshot är andrahandsvalet. Funkar på 50m iallafall. Kolv finns på Boyds tyvärr har ju dollarn gått upp trist mycket. 99$ plus frakt och diverse avgifter som tull och sådär. Tror det landar på c:a 200$ totalt. Men det finns trådar ämnet. Har inte beställt själv.
Publicerat Mars 17, 201511 yr Författare då blir det att köra på CCI ja trist 200 dollar är en rätt saftig summa :/
Publicerat Mars 18, 201511 yr Testa CCI men det är ju ingen garanti att det funkar lika bra i din pipa så bunkra inte innan du vet resultatet.