Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbättra slutstycksgång vad kan man göra?

Featured Replies

Publicerat

Hallå.

Jag skulle vilja ha tips på hur jag förbättrar min slutstycksgång. Kan man slipa ner slutstycket t.ex.? Med vattenslip då vill säga. Det är en M55 och därav är slutstycket väldigt litet. Hur rengör jag låsets insida lättast? Det ger väl möjligtvis lättare slutstycksgång?

Publicerat

Slipa på slutstycket tror jag inte är en bra idè. Lådan invändigt går att rengöra med exempelvis WD40

och en tandborste. Lådans låsytor mot slutstyckets låsklackar finns det speciell läskstång med tillhörande

läskända och filtmopp till.

Publicerat
  • Författare

Tror jag tar av pipan och tar isär slutstycket för att sedan sätta det i ultraljudsrengöringen.

Publicerat

Rengör och smörj med PTEF olja

Publicerat

Lyft upp lådan ur stocken först och främst så du är säker på att lådan är rak om du har problem med en m55, de brukar gå hur mjukt som helst.

/T

Publicerat
  • Författare

Lyft upp lådan ur stocken först och främst så du är säker på att lådan är rak om du har problem med en m55, de brukar gå hur mjukt som helst.

/T

Den har gått väldigt mjukt. Jag tror inte att GRS-stocken rört sig, så det är nog bara smuts från mycket användande.

Publicerat

Tror du eller vet du? Tror du lyfter du lådan ur kolven och kontrollerar - därefter vet du.

T

Publicerat
  • Författare

Tror du eller vet du? Tror du lyfter du lådan ur kolven och kontrollerar - därefter vet du.

T

Det skall jag göra.

Publicerat
  • Författare

Det var inte det. Den gick trögt även då.

Jag skrev tror med en viss mån sarksam då jag starkt tvivlade att en välskött äkta laminatstock rört sig så mycket.

Det blir nog bra med rengöring och tunn oljefilm!

Publicerat

Rent och polerat med en sista finish av tandkräm, smörjt med crc vitt litiumfett med ptfe, provat den på det mesta och gillar den bra, dock så torkar den efter några månader men det går ju göra rent och lägga på nytt.