Publicerat Mars 22, 201511 yr Detta är en populär post. Har fått en inbjudan till bock jakt, av mina franska jakt kompisar..Kommer att åka ner sista veckan i juni för 3 dagars jakt. Ska jaga på ett omr i södra Frankrike nära Toulouse där det ska finns gott om riktigt fina bockar & där dom flesta jägare i byn helst jagar gris.Kul att åka på jakt den tiden av året,då vi här uppe i norr ej har nåt att jaga.. Som alltid när vi ses i Frankrike blir det mycket av god mat,gott vin & delikata ostar och mycket jakt snack
Publicerat Juli 1, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Då var man tillbaka hemma i Kiruna,efter fyra dagars jakt 20 mil söder Toulouse i foten av Pyreneerna och endast 5 mil från gränsen till Spanien. Jakten var pass & smyg jakt i öppna områden,och vin odlingar där rådjuren gillar att äta druvorna till odlarnas ilska. Så kompisen måste skjuta tio bockar under sommaren Vi sköt fem st under dessa dar jag var där.Och jag hade turen att få fälla en 5 taggare och en 7 taggare.
Publicerat Juli 2, 201510 yr Författare Tack Räv,grävling och gris fick även bita i gräset Ja där nere skulle man lätt kunna bosätta sig när pensionen närmar sig,jakt och värme & massor med god mat och dryck Fick också stifta bekantskap med Franska getingar och fästingar gjorde inte mycket så gick dom till attack ett stick på armen och ett på ryggen.. Plockade sen bort 5 fästingar som sugit sig fast på vaderna,det är vi ej vana vid här i stan!!
Publicerat Juli 2, 201510 yr Det var länge sedan jag fick en fästing på mig o som sög fast sig, men numera finns dom även här uppe. Peppar, peppar än har jag klarat mig ifrån dom här uppe.
Publicerat Juli 2, 201510 yr Låter som trevlig jakt. Jag hade en (fransk) bassetuppfödare med i skogen för några år sedan. Han sa att jag hade stående inbjudan att komma ner och jaga. Tyvärr blev det inte av och nu har vi tappat kontakten... Skickat från min E6553 via Tapatalk