Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

RX Helix alternativt Sauer 404 i vänsterutförande

Featured Replies

Publicerat

Jag har bestämt mig för att göra det jag aldrig trodde skulle ske, att byta bort 303:an.

Det finns två anledningar till detta, vill ha pipbytessystem samt vissa jakter, speciellt i utlandet tillåter/uppskattar inte halvauto. 

De vapen jag kan tänka mig att byta till är en RX Helix alternativt Sauer 404. Jag har letat som fan utan att finna om de i dag går att få i vänsterutförande (eller i snar framtid). Någon som vet?

(Är det någon som är intresserad av en 303:a i extremt bra skick kan ju skicka PM..)

Publicerat
  • Författare

Ingen som vet om dom finns tillgänglig i vänsterutförande?

Publicerat

classic som hade agenturen på merkel visade helixen i vänster på bosjökloster i fjol. om den finns att köpa än vet jag dessvärre inte. ring agenturen och kolla?

• 1 month later...
Publicerat

Augusti ska dom finnas..

Men är en bygel som går över till vänster,så vet ej vad jag ska säga men ett rent vänster vapen blir det inte...bygeln ska vara så pass låg att den inte går över klacken så med det kommer inte kikarvalen eller öppna riktmedel försvinna..

Samma pris utlovades och lär behövas provskjutas innan man klipper till,patronerna kommer inte märkas säger säljarn men osett säger jag..

Publicerat

Blaser finns väl i vänster och fina pipor till bra pris från Lothar Walther

Publicerat
  • Författare

Testade Blaser på jaktmässan. Dom var verkligen inget för mig. Kändes som att slutstycket hamnade på nästippen hela tiden.

Jag testade även 404an och den hade nästa samma känsla, så jag behåller 303an till helixen kommer i vänsterutförande.

Publicerat

Blasern går bort som ovan säger,hela konceptet med repetera 0,1sek snabbare faller helt för mig iaf...

Ska ge helixen en chans å testa men skulle velat ha en ren vänster bössa så man slipper byta igen efter nått år...