Publicerat April 1, 201511 yr Undrar om det är någon som VERKLIGEN har testat denna kula , och då menar jag kulan inte fabriksammon , det lilla jag har hittat om denna kula så är de flesta förvånade över att den verkar leverera riktigt bra , jag såg även en bild på kulan hos Vildsvin.se i genomskärning och tyckte att den verkar vara uppbyggd som Normas nya Strike kula om man bortser från att Strike har plastspets , har Norma kopierat en Partizan kula och satt dit en plastspets. ( det sista ska ses som ett skämt ) / Rolle
Publicerat April 2, 201511 yr Rolle- om man bortser från din som i förbifarten fint angivna hint för en viss butik, kom ihåg att företag betalat för att hålla reklamplats här så har en Privi Partizan SP lika lite med en Norma strike kula att göra som en Lada med en Ferrari. De är båda bilar och de båda föremålen du omtalar är båda kulor. Så nej Norma har inte kopierat Privi. Förresten så anger företaget själv följande om kulan "http://www.prvipartizan.com/rifle_bullets.php"att det är en konventionell blyspets med en långsamt tjockare mantel. Tipstrike har ett mekaniskt blylås samt förefaller vara bondad, även om just den infon inte anges explicit, skall man likna Tipstrike med något annat så är det Noslers Accubond kula. Men det var en kul idé och väldigt fin smygreklam. /Christian
Publicerat April 2, 201511 yr Författare Rolle- om man bortser från din som i förbifarten fint angivna hint för en viss butik, kom ihåg att företag betalat för att hålla reklamplats här så har en Privi Partizan SP lika lite med en Norma strike kula att göra som en Lada med en Ferrari. De är båda bilar och de båda föremålen du omtalar är båda kulor. Så nej Norma har inte kopierat Privi. Förresten så anger företaget själv följande om kulan "http://www.prvipartizan.com/rifle_bullets.php"att det är en konventionell blyspets med en långsamt tjockare mantel. Tipstrike har ett mekaniskt blylås samt förefaller vara bondad, även om just den infon inte anges explicit, skall man likna Tipstrike med något annat så är det Noslers Accubond kula. Men det var en kul idé och väldigt fin smygreklam. /Christian Ber om ursäkt för övertrampet , försökte bara vara lite lustig , jag tror för övrigt mycket på den nya Tip Strike kulan , jag hoppas den är som en Vulkan i effekt i viltet men håller ihop bättre, någon som vet när de kommer ut i butik? Rolle
Publicerat April 2, 201511 yr Jag har kört Partizan lite grann - tror jag har dragit iväg runt 200st. Det är 180grs SP i Kaliber .30" som jag använt. Har fått död på 2 grisar med den och är förvånad över effekt kontra köttförstörelse (jag vet att det är ett klent underlag med endast två vilt.) Skjuter bra gör den också så inte heller där kan jag klaga. Priset är väll det enda som jag kan komma på att jag kan anmärka på (325kr/100st i nämnda butiken) vilket inte är många tior billigare än vad "de stora" tar. Har för mig att dom kostade 250/100st när dom introducerades vilket känns mer rimligt för en kula från en relativt liten tillverkare. Mvh Joacim
Publicerat April 2, 201511 yr J-trevliga nyheter, de erfarenheter jag har av Privi är från 9,3 och de var inte goda, lika papperstunn mantel som S&B och i praktiken rena splitterbomber med taskig precision, kul med lite andra besked. P- det är helt ok, men jag har svårt att tro att Privi levererar något som är i samma kvalité som Norma, o i fall de gör det så är kostnaden motsvarande. /CHristian
Publicerat April 2, 201511 yr Jag har exakt samma erfarenhet som Joacim med den kulan på både gris och hjort. Det är nästan så jag skulle påstå att kulan är hård :/ i jämförelse med SGK samma vikt och hastighet så höll Prvi ihop mkt bättre. Dock fick jag aldrig till precisionen som med sgk som skjuter helt fantastiskt tätt.
Publicerat April 2, 201511 yr Har väl inte jätte mkt fakta om kulan men jag har använt kulan i min 9,3*57 i höst. Tre älgar och en gris trillat utan problem bra skott verkan inte super mkt kött förstöring. Genom slag varje gång. Definitivt inte mer köttförstöring än med min 338wm med federal fusion ammo. /Reine
Publicerat April 2, 201511 yr J-trevliga nyheter, de erfarenheter jag har av Privi är från 9,3 och de var inte goda, lika papperstunn mantel som S&B och i praktiken rena splitterbomber med taskig precision, kul med lite andra besked. P- det är helt ok, men jag har svårt att tro att Privi levererar något som är i samma kvalité som Norma, o i fall de gör det så är kostnaden motsvarande. /CHristian Funkar den på banan?//Simon. Fint skare va serru