Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Duracoat på hela vapnet ?

Featured Replies

Publicerat

Har för avsikt att lägga duracoat på min tikka t3. 

Ni som gjort detta har ni några bra tipps innan jag sätter igång?

Har ni sprayat in i lådan och maskerat bara patronläget eller har ni låtit bli att kladda där inne? (jag plockar naturligtvis ur trycke m.m innan målningen)

Jag tänkte måla allt, dvs stock pipa låda mag picatinny dämp och kikaren ink fästen, gäller ens garantin på kikaren efter en liten lätt modifiering med färg? 

Det andra spelar ju ingen roll men just kikaren är jag lite fundersam över.

Publicerat
  • Författare

tack exabit. visste att jag hade läst den där tråden tidigare så jag sökte på duracoat men fann den inte, förmodligen min taskiga sökmotorik.

fick ju lite tips ändå, men vissa frågor kvarstår dock. Kanske det får bli ett expriment helt enkelt. Jag kan ju fylla på i denna tråd om vad som gick åt skogen  :tongue:

Publicerat
  • Författare

Sagt och gjort detta är resultatet från dagens målning om än lite blankt ännu men det hoppas jag lägger sig då färgen torkat.
använde bara vanlig schotchbrite och duracoats egna rengörare vilket tycktes fungera tillfredsställande. Återstår dock att se om det sitter kvar sedan.

post-5680-0-60774900-1428268261_thumb.jp

Publicerat

Vad heter den färgnyansen? :)

Publicerat
  • Författare

woodland green köpte jag. det är nog för att jag inte kunde finansiera en trg från början haha.

har ej vågat mig på kikaren ännu...  :geek:

edit:

erfarenheter såhär långt är att plasten på t3 stocken m.m är av sådant material att det otroligt lätt blir rinningar trots tunna tunna lager så var extra noga med dessa delar. säkert är det att föredra att använda kompressor och färgspruta istället. jag hade varmluftspistol å körde försiktigt mellan sprayningarna.

tempen i vårt garage ligger runt 14grader. ska flytta prylarna in i huset bara färgen stelnat till något mer.

exabit har du börjat ditt måleri ?

Publicerat
  • Författare

Målade som sagt i garaget där tempen är ca 14 grader. Men flyttade den sedan till pannrummet där tempen är ca 24grader. 

Nu hade den torkat i ca 36h. Tyckte färgen satt rätt bra. Kunde inte hålla mig så jag skruvade ihop den (nu slår säkert någon bakut och menar att det är alldeles för tidigt men det får väl vara det då).

Hade endast maskerat patronläget i lådan så jag funderade på hur det skulle påverka slutstycksgången, men det kändes ingen skillnad och färgen verkar sitta, trots ett antal drag fram å tillbaka. Nu var det inte så att jag spayade rakt in i lådan utan den fick ett par svep i förbifarten men grön vart den om än inte lika tjockt som det andra. 

En dålig biverkan av målningen var att magasinspärren krävde ett ganska hårt tryck in med magget för att slå i. troligtvis lite mycket färg på klacken på magasinet.

Här är skapelsen

post-5680-0-19347200-1428351837_thumb.jp

Publicerat

Snyggt! :woot: Inte fått tummen ur än...

Publicerat
  • Författare

Snyggt! :woot: Inte fått tummen ur än...

kör hårt!  :thumbsup: otroligt bra färg verkar det som.

Publicerat

Remman, körde du med sprayflaskan, dvs utan färgspruta?

Publicerat
  • Författare

Remman, körde du med sprayflaskan, dvs utan färgspruta?

japp, inte shake n spray utan den större sprayflaskan. det räckte till mitt vapen och sedan en extra pipa och lite små detaljer.