Publicerat April 4, 201511 yr Kanske inte lika snygg träffbild som den jag sköt med Clever T4 magic 28:7,5 Men den här gör 536ms ;-P /P
Publicerat April 5, 201511 yr Rackarns fort med 536 m/s Bly eller stål om jag får fråga med US 7.5? Vågar du bjuda på receptet också om det är stål? Är intresserad av 28 gram US6 om det är stål som laddats
Publicerat April 5, 201511 yr Författare Rackarns fort med 536 m/s Bly eller stål om jag får fråga med US 7.5? Vågar du bjuda på receptet också om det är stål? Är intresserad av 28 gram US6 om det är stål som laddats Bly ;-) Men man måste skjuta i bössa som är 12/76 tryckt minst , Stål 28g i den farten kräver Alliant steel , 800-X eller möjligen Longshot Krut STEEL verkar vara torka på världen över (!) 800-X kan man hitta i Norge hos bla jaktdepoten dessutom till rätt bra pris. /P
Publicerat April 5, 201511 yr Lite fel tråd, men vill ändå rikta den till TS djupa kunskap om allt som rör små explosiva rör. En bekant har börjat laborerar lite med sin hagelladdning (djupt tacksam för att jag inte bor granne med honom ska tilläggas, med tanke på explosions risken) men men. Han lägger olika hagelstorlekar i samma laddning. Fina fisken säger han! Bombskyddsdräkt på säger jag.. Men eftersom jag inte har någon (tyvärr) kunskap inom ämnet vet jag inte heller vad som kan börja fela?
Publicerat April 5, 201511 yr Lite fel tråd, men vill ändå rikta den till TS djupa kunskap om allt som rör små explosiva rör. En bekant har börjat laborerar lite med sin hagelladdning (djupt tacksam för att jag inte bor granne med honom ska tilläggas, med tanke på explosions risken) men men. Han lägger olika hagelstorlekar i samma laddning. Fina fisken säger han! Bombskyddsdräkt på säger jag.. Men eftersom jag inte har någon (tyvärr) kunskap inom ämnet vet jag inte heller vad som kan börja fela? Du menar exakt som Remingtons och Gyttorps Duplex-patroner?
Publicerat April 5, 201511 yr Bly ;-) Men man måste skjuta i bössa som är 12/76 tryckt minst , Stål 28g i den farten kräver Alliant steel , 800-X eller möjligen Longshot Krut STEEL verkar vara torka på världen över (!) 800-X kan man hitta i Norge hos bla jaktdepoten dessutom till rätt bra pris. /P Jovars nu är ju dessa krutsorter inte särskilt vanliga i Svedala tyvärr I Norge så är ju Alliant Steel beställningsvara. Longshot kanske går att få tag på i Borlänge tillsammans med Hodgon och Winchester. I Stockholm iaf: Till hagelfantasternas krut finns VV (310), 320,330,340 och någon annan VV 3N37, sedan är VV ganska fattigt på hageldata. Vectan går ju att få tag på också via kranen i Bagis. Krutmarknaden för ladda eget hagel rosas inte i Stockholm iaf Får kanske be om lite assistans senare med Vectan krut att ladda lite stål
Publicerat April 5, 201511 yr Författare Du menar exakt som Remingtons och Gyttorps Duplex-patroner? Gyttorp blandade sina om jag inte minns fel = inge bra /P
Publicerat April 5, 201511 yr Författare Lite fel tråd, men vill ändå rikta den till TS djupa kunskap om allt som rör små explosiva rör. En bekant har börjat laborerar lite med sin hagelladdning (djupt tacksam för att jag inte bor granne med honom ska tilläggas, med tanke på explosions risken) men men. Han lägger olika hagelstorlekar i samma laddning. Fina fisken säger han! Bombskyddsdräkt på säger jag.. Men eftersom jag inte har någon (tyvärr) kunskap inom ämnet vet jag inte heller vad som kan börja fela? Om han bygger upp den från början är det inget problem, däremot bör man inte mixa haglen utan de stora ska Ligga längst fram , gör man tvärt om så kommer de stora haglen spela biljard m de små som bromsar upp fortare. /P
Publicerat April 5, 201511 yr Författare Jovars nu är ju dessa krutsorter inte särskilt vanliga i Svedala tyvärr I Norge så är ju Alliant Steel beställningsvara. Longshot kanske går att få tag på i Borlänge tillsammans med Hodgon och Winchester. I Stockholm iaf: Till hagelfantasternas krut finns VV (310), 320,330,340 och någon annan VV 3N37, sedan är VV ganska fattigt på hageldata. Vectan går ju att få tag på också via kranen i Bagis. Krutmarknaden för ladda eget hagel rosas inte i Stockholm iaf Får kanske be om lite assistans senare med Vectan krut att ladda lite stål 800-X är ett mkt fint dubbelbaskrut som finns i Norge och dessutom är förhållandevis billigt, sen är hagelkrut rätt glest med landet Över om man vill ha nåt annat än VV 320-340-350 , data fr Vithtavouri kan du glömma , jag har en på disken som du kan få senare. Dock är det gott om data fr Italien bara man lär sig leta. /P
Publicerat April 5, 201511 yr Författare Jag ska ladda upp en annan controdose laddning m JK6b krut , GP 1 går åxå bra om man har det . 12/70 Fiocchi 616 2,20x30 IT:3 eller 2 nickel ( 3,3-3,5mm) SG 22 , farten ligger på ca 470 ms Och experimentet blir att se om de stora nickelhaglen klarar deformationen bättre än små opläterade . /P