Publicerat April 5, 201511 yr Hej, Tyvärr börjar min 6PPC ammunition lida mot sitt slut. Kollade runt lite på nätet efter nya hylsor, och visst finns det men de är ju inte gratis! Kom ihåg att jag läst någonstans på forumet att man skulle kunna köpa den betydligt vanligare 220R och svarva ner halsen så att den går att använda till 6PPC? Vet inte om detta stämmer, är hylsorna verkligen så lika i övrigt???
Publicerat April 5, 201511 yr I princip alla bänkskyttar kör med russian hylsor i ppc. Då dem är extremt hållbara det krävs utskjutning men hylsa går oftast i utan kalibrering. Jag använder pistolkrut och toapapper till formskjutning i en gammal pipa. Sedan svarvas halsarna och hylsan klar att använda
Publicerat April 5, 201511 yr Författare Jag var helt med ända fram till pistolkrut och toapapper..här är man helt grön, så ursäkta mig, pistolkrut i en gevärspatron låter lite avigt, hur kommer det sig att du väljer detta tillvägagångssättet. Att du formskjuter i en gammal pipa får mig att tro att pipan kan ta lite stryk av den ömma behandlingen det innebär att forma en hylsa? Eller är jag lite fel ute
Publicerat April 5, 201511 yr Jag använder en gammal pipa för att inte nöta på tävlingspipor. Men i en standard bössa funkar det att vidga halsen och formskjuta med kula