Publicerat April 6, 201511 yr Hej alla, tog en titt på "lillbössan" idag och ser ett litet hack i mynningen på pipan (se bifogad bild). Har inte skjutit med den sedan hösten och vet inte när detta orsakades - vad tror ni, ödesdigert för precisionen? Har plockat av 3-9:an för att köra med öppna riktmedel på lite kortare avstånd men vill ju gärna att den träffar även på 100-metersvallen - och skall något göras med pipan är det ju hög tid nu så att säga. Har inte möjlighet att skjuta precision på 100m förrän om ca 1,5 månad, därav frågan. "Skitsamma" eller "Ohhh-no"?
Publicerat April 6, 201511 yr Dra på kikaren och prova på 50m. I värsta fall är det ändå bara en kröning som ska till.
Publicerat April 6, 201511 yr Författare Tack för svar Sidelock, tänkte tanken - men riskerar jag inte då att kompensera för ett ev. litet fel på 50 meter som beter sig väldigt olikt på t.ex. 100 meter? Fasen, varje repa får mig att noja - räcker nästan med att slå igen dörren på skåpet hårt för att jag skjuta in alla bössor igen! :-/ Luktar omkröning, om man nu kan kalla det så - för någon kröning på pipan original är det inte tal om!
Publicerat April 6, 201511 yr Kanske är dags att byta pipa helt och hållet? Om du vill ha precision vill säga.
Publicerat April 6, 201511 yr Författare Den har skjutit riktigt bra på 100m tidigare - dessutom är det en TD med lite mer begränsade tillbehör!
Publicerat April 6, 201511 yr Tack för svar Sidelock, tänkte tanken - men riskerar jag inte då att kompensera för ett ev. litet fel på 50 meter som beter sig väldigt olikt på t.ex. 100 meter? Fasen, varje repa får mig att noja - räcker nästan med att slå igen dörren på skåpet hårt för att jag skjuta in alla bössor igen! :-/ Luktar omkröning, om man nu kan kalla det så - för någon kröning på pipan original är det inte tal om! Vapnets spridning är vapnets spridning, det kan ingen skytt kompensera för. Testa, if it aint broken dont fix it. Och skulle det sen inte funka på 100m så får du kröna om då.