Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Takko

Jaktbutik i New York

Recommended Posts

Takko

Slänger ur mig en fråga här om jaktbutiker i New York. Har någon varit där och besökt nån butik som är bra eller värd ett besök? Skall över nästa vecka och om någon har något tips skulle det uppskattas. :smile:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Marcus M

Jag letade så gott jag kunde när jag var där i höstas. Den enda jag hittade var B&H, Photo Video Pro Audio. Ingen jaktbutik men hade lite andra roliga prylar, jag köpte en bra pannlampa och en bra handkikare. Dollarn var ju lite lägre då så det var väldigt billigt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Takko

ja det är inte lätt att hitta nåt precis. Sedan finns det ju lite i andra stadsdelar, men det är ju ganska långa avstånd. Vi har hotell på manhattan så det är ju gärna i det området det skulle ligga någon. har googlat fram en butik som heter Orvis i området. Var låg den butiken du nämnde?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jenseff

Även jag letat men ej funnitnågot av större intresse. Högt prisläge!

H&H och Beretta har väl showrooms där, kanske någon mer. Men det kanske inte är det man primärt letar efter.

Beroende på vad man är ute efter kan man leta upp nån överskottsaffär, finns en del (https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=military+surplus+nyc). Dock ska man passa sig för de ofantliga mängder oanvändbart lågkvalitetsmög som amerikanerna älskar att sälja.

Det man inte ska passa sig för är all den goda maten :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jenseff

ja det är inte lätt att hitta nåt precis. Sedan finns det ju lite i andra stadsdelar, men det är ju ganska långa avstånd. Vi har hotell på manhattan så det är ju gärna i det området det skulle ligga någon. har googlat fram en butik som heter Orvis i området. Var låg den butiken du nämnde?

Avstånd är inget större problem, tunnelbanan tycker jag fungerar alldeles utmärkt! Dessutom relativt billigt med taxi.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Marcus M

Om jag minns rätt så låg den ganska långt ner på 9th ave. Orvis var jag också inne på, blev inte imponerad, bara massa svindyra friluftskläder har jag för mig. Tror du ska ta sig utanför Manhattan om du ska hitta nåt annat spännande i jaktväg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Takko

Även jag letat men ej funnitnågot av större intresse. Högt prisläge!

H&H och Beretta har väl showrooms där, kanske någon mer. Men det kanske inte är det man primärt letar efter.

Beroende på vad man är ute efter kan man leta upp nån överskottsaffär, finns en del (https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=military+surplus+nyc). Dock ska man passa sig för de ofantliga mängder oanvändbart lågkvalitetsmög som amerikanerna älskar att sälja.

Det man inte ska passa sig för är all den goda maten :)

Det är ju alltid kul och besöka jaktbutiker men är utbudet lågt så är det ju det. Var du själv på någon överskottsaffär? God mat är halva livet :yes: Något man inte skall missa?

Om jag minns rätt så låg den ganska långt ner på 9th ave. Orvis var jag också inne på, blev inte imponerad, bara massa svindyra friluftskläder har jag för mig. Tror du ska ta sig utanför Manhattan om du ska hitta nåt annat spännande i jaktväg.

Ok, då kan man ju hoppa Orvis, såg att det fanns mer utbud på Brooklyn så finns tiden får man kanske försöka hitta något där. Skall hålla utkik efter den du nämnde. Fiske ingår ju också i intressefloran så får väl söka efter det om det är lättare. :smile:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jenseff

Det är ju alltid kul och besöka jaktbutiker men är utbudet lågt så är det ju det. Var du själv på någon överskottsaffär? God mat är halva livet :yes: Något man inte skall missa?

Det är ju det.. Var på någon och köpte väl inte något speciellt, nåt gasolkök och underställ. Kan inte svära på vad de hette tyvärr. Men de fanns på Google då ;)

Matmässigt - personligen gillar jag sliskiga syltor, mycket socker och fett i maten och bacon. Gärna en bitsk servitris med bred NY-dialekt (when in rome...). Så missa inte kvarterskrogen och korvvagnen på hörnan är mitt tips.

Var på några finare ställen också, men brände lika mycket på fyra dagars mat som flygbiljetterna. Hur hipstrigt det än låter, åk över till williamsburg/Brooklyn. Mycket bra lokal matkultur där!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Takko

Tack för tipsen!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.