Publicerat April 12, 201511 yr Detta är en populär post. Hej!Då jag är ny här så kan väl jag också lägga in en liten presentation om mig själv.Jag är en tjej, 25 år, som bor med sambo i Falun för pågående studier (idrottsvetenskap) men är klar om ett år och flyttar då med sambon till Stockholm. Ett stort hundintresse sedan barnsben och stor erfarenhet från många olika raser. Men det är inte förrän nyligen jag kom i kontakt med jaktlabradorer som jag fick se arbeta på dummies och där klickade det till, helt enkelt. Vi är fast bestämda att ha en jaktlabbe! Jag var inne på agility, lite tricks, lite lydnad innan, men detta var något helt annat som jag kände när jag såg dessa. Från jaktlabradorer till jägarexamen. Jag har ingen sådan men efter att ha läst omkring på främst retrievers, därefter lite om jakt och varför man kan tänkas jaga och dess fördelar (jag behövde nämligen lite övertalning) så har jag nu bestämt mig att ta nästa kurs som går i Falun och skaffa mig denna examen! Om jag jagar efter examen är oklart eller ej, men dörren har öppnats väldigt stort nu (tack vare Hipshot!) och chansen finns onekeligen för detta!Vad jag kan för tillfället är alltså ingenting! Jag kan ingenting om skjutvapen eller jaktslangen som försigår ( ), någorlunda vad man använder hundarna till men det är ännu mycket oklarheter. Jag har fått litteratur från min vän som har en pågående kurs i jägarexamen så möjligtvis får jag något mer kunskap men det är mycket som kan fylla detta startade intresse! Jag skall börja med att vara med på jaktprover som åskådare och se för nya kunskaper jag kan anamma mig!Detta är då jag och som ni märker: jag älskar att skriva!
Publicerat April 12, 201511 yr Välkomen till denna underbara sida var inte rädd att fråga alla har nått svar dom kan ge på dina frågor, det finns en otrolig kunskap bland medlemmarna här så var inte rädd o fråga.
Publicerat April 12, 201511 yr Detta kan bli en kul resa! Bra med jägarexamen, du har en lång men förbannat rolig väg att vandra och om du redan från början tar denna kurs och erlägger prov så har du förutsättningarna för att skaffa vapen när/om du känner att det lockar i en framtid! Sen kan man väl alltid lägga till klyschan att kunskap aldrig är tung att bära.. du har dessutom studievana så tja de absolut flesta fixar jägarexamen, du kommer att ha lite lättare än många. Lycka till och välkommen till forumet
Publicerat April 12, 201511 yr Välkommen! En liten varning med jaktlabbarna, de är beroendeframkallande. Det är inte ofta man ser någon med bara en jaktlabbe...
Publicerat April 12, 201511 yr Vågar nästan inte skriva välkommen då jag själv är helt grön. Men vad tusan. VÄLKOMMEN!
Publicerat April 13, 201511 yr Jag har inte önskat dig välkommen och eftersom jag ju inte har varit översvallande positiv i hundtråden så för att gottgöra det, så är det bara höra av sig med frågor när du läser till jägarexamen .
Publicerat April 13, 201511 yr Författare Jag har inte önskat dig välkommen och eftersom jag ju inte har varit översvallande positiv i hundtråden så för att gottgöra det, så är det bara höra av sig med frågor när du läser till jägarexamen . Äsch! Du menar nog bara väl! :-) Tack! Till alla!
Publicerat April 26, 201511 yr Hej och välkommen. Självklart ska du ta jägarexamen och börja jaga om du skaffar jakthund. Att inte börja är som att träna ett helt liv för OS men sedan ge fasiken att ställa upp när möjligheten erbjuds eller köpa en Lamborghini och aldrig köra över 50km/h. Har själv börjat min bana med labbe dock inte lakritsremsmodellen utan en äkta fläskstövare men som sjöfågelhund och vattenapportör var hon svårslagen. Den ordlösa kontakten man får med hunden och samarbetet som uppkommer när de får göra det de älskar går inte att få någon annanstans än vid just jakt. Lycka till med examen och hundköp.