Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Behöver experthjälp för identifiering :-)

Featured Replies

Publicerat

SVT har tydligen, i sin outgrundliga vishet, bestämt sig för att lägga licenspengarna på en serie som heter "Jordskott". 

Uppenbarligen har man en grym budget eftersom man har lyckats få tag på ett riktigt dödsmördarvapen här, det ser extremt "tacticoolt" ut. Nu skulle jag naturligtvis vilja ha licens på en sådan och undrar vad i h-e jag ska skriva på licensansökan? 

Nog är det väl en Blaser? :-) 

Jordskott1.jpg

Publicerat
  • Författare

Gillar särskilt linsskydden, bra att ha dem på i en kolv-mot-axeln-situation  :cool:

Publicerat

Du tror inte att det kan ha ett samröre med vapensmugglarna som nyligen har nystats upp o är under utredning av polisen i Sverige, Bosninen o Serbien?

Det var tydligen ett rejält beslag som dom fick där. Allt mellan vapen, handgranater o narkotika. :thumbsup:

Publicerat

Ser ut som hon håller i en kolsyrepatron...

Publicerat

inte för att vara sån men..... slötiittar på serien och jag tror nog det var ett bedövningsgevär så kolsyrepatronen stämmer bra

Publicerat

Stämmer bra gå till följande länk och klicka fram bilderna i ovankant

http://lindulf.com/immo.html

Publicerat

Jag följer och gillar serien , och vad det ska " illustreras " är ett kolsyrevapen m pilar vad jag förstått .

Jag sitter alltid till kamraters och familjens förtret och kommenterar " vapentabbar" tex när Arnold swatenegger

Skjuter 17 skott med sin 8 skotts Desert Eagle , och jag dånar och dör när en lönnmördare ifrån Tornet prytt av våra tre kronor

Plockar ihop sitt dödliga "prickskyttevapen " som består av nån gammal take down hagelpump m kikarsikte ,

Sen lägger han in en 308 polett i utkastet som är anpassat för en 12/70 hagelpatron......:-/

Sen ska vi inte tala om när deckarhjältarna ska " dyrka lås " jag är i den branschen sedan -78

Och vet vad som funkar och inte , och regel ett är att det krävs minst TVÅ verktyg för att dyrka lås..

/P

Publicerat

Jag följer och gillar serien , och vad det ska " illustreras " är ett kolsyrevapen m pilar vad jag förstått .

Jag sitter alltid till kamraters och familjens förtret och kommenterar " vapentabbar" tex när Arnold swatenegger

Skjuter 17 skott med sin 8 skotts Desert Eagle , och jag dånar och dör när en lönnmördare ifrån Tornet prytt av våra tre kronor

Plockar ihop sitt dödliga "prickskyttevapen " som består av nån gammal take down hagelpump m kikarsikte ,

Sen lägger han in en 308 polett i utkastet som är anpassat för en 12/70 hagelpatron......:-/

Sen ska vi inte tala om när deckarhjältarna ska " dyrka lås " jag är i den branschen sedan -78

Och vet vad som funkar och inte , och regel ett är att det krävs minst TVÅ verktyg för att dyrka lås..

/P

Fyfan vad bitter du är!

Alla vet att man dyrka vilket lås som helst med ett AMEX eller VISA och ett evighetsmagasin kan man köpa på jakt.se!

Varför skulle man inte kunna skjuta en .308 i en Mossberg?? Om patronen får plats så skjuter den som en gud - gärna på 1000m+!

Alla känner till dessa fakta, vilken sten har du sovit under??

:tongue:

Publicerat

För egen del gillar jag ljudet av plingande tomhylsor när det skjuts revolver. :D

Publicerat

För egen del gillar jag ljudet av plingande tomhylsor när det skjuts revolver. :D

Hmm.. Du menar däckskrik på grusvägar??

Publicerat

Hmm.. Du menar däckskrik på grusvägar??

Och laddljud från en hagelpump när de siktar (utan att rycka i slutstycket) med i princip vilket vapen som helst. :)

Publicerat
  • Författare

Är det bara jag som tycker att räckvidden med en hagelpang är bättre i vildavästern-filmerna än vad den är i verkligheten? OK, de kanske körde med 8gauge hela bunten men men... 

Publicerat

...eller när darth vader dödar obi wan kenobi med lasersvärd i star wars. Gubben bara försvinner medan kläderna är hela. Rimligtvis borde det blivit hål i kläderna. Overkligt är bara förnamnet. :tongue:

Publicerat

Är det bara jag som tycker att räckvidden med en hagelpang är bättre i vildavästern-filmerna än vad den är i verkligheten? OK, de kanske körde med 8gauge hela bunten men men... 

Det är ju för att de laddade med ett rör med mynt, en gammal gjutjärnskamin eller dylikt.

Inte konstigt att projektiler av den digniteten far en bit...

Publicerat

...eller när darth vader dödar obi wan kenobi med lasersvärd i star wars. Gubben bara försvinner medan kläderna är hela. Rimligtvis borde det blivit hål i kläderna. Overkligt är bara förnamnet. :tongue:

Missade du vad han fick i uppgift innan han och Yoda skiljdes åt? Han dör inte - han byter bara existens, liksom Yoda gör när han "dör". Filten blir tom.....

Vad jag däremot inte riktigt rett ut än är hur lasersvärden fungerar - om de nu är ljussablar. De kan stöta bort projektiler och strålar, smälta alla andra tänkbara metaller - och tycks ha enormt effektiva små batterier....... Men hur de vinklar en kula med ljus - det är lite småsvårt att se hur det kan ske..... Om det nu inte är så att det finns en telskopisk kärna av någon form som håller ljuset. De startas ju med ett bzzzt när de startar lite lagomt synligt långsamt.

/T

Publicerat

Missade du vad han fick i uppgift innan han och Yoda skiljdes åt? Han dör inte - han byter bara existens, liksom Yoda gör när han "dör". Filten blir tom.....

Ok, det hade jag glömt. Det var ett tag sen jag såg filmen. Dock håller jag fast vid att det borde ha blivit ett hål i rocken...

Vad jag däremot inte riktigt rett ut än är hur lasersvärden fungerar - om de nu är ljussablar. De kan stöta bort projektiler och strålar, smälta alla andra tänkbara metaller - och tycks ha enormt effektiva små batterier....... Men hur de vinklar en kula med ljus - det är lite småsvårt att se hur det kan ske..... Om det nu inte är så att det finns en telskopisk kärna av någon form som håller ljuset. De startas ju med ett bzzzt när de startar lite lagomt synligt långsamt.

/T

Undrar om filmerna blivit bättre eller sämre av att Luke och grabbarna, vid kritiska tillfällen, fått pilla ur fyra AA-batterier med en kökskniv för att kunna försvara sig...

Publicerat

Undrar om filmerna blivit bättre eller sämre av att Luke och grabbarna, vid kritiska tillfällen, fått pilla ur fyra AA-batterier med en kökskniv för att kunna försvara sig...

Kökskniv? När de har kraften?

/T

Publicerat
  • Författare

/T

Nu FINNS det en risk att min nördkärna avslöjas, men jag bestämde mig redan i tidiga tonåren för att lasersvärden är teleskopiska. Vidare att ljuset inte alls "stannar" 14 dm bort, typ, utan att det cirkulerar runt denna teleskopiska stav i något slags oändlig slinga. 

Publicerat

Nu FINNS det en risk att min nördkärna avslöjas, men jag bestämde mig redan i tidiga tonåren för att lasersvärden är teleskopiska. Vidare att ljuset inte alls "stannar" 14 dm bort, typ, utan att det cirkulerar runt denna teleskopiska stav i något slags oändlig slinga. 

Avslöjas?

Kan man avslöja att Turning Torso ligger i Malmö med?

/T

Publicerat

Jag minns när Terminator 2 gick på biograferna.

Många verkade störa sig på det overkliga i att T-1000 var gjord av flytande metall och kunde anta godtycklig form.

Att resa i tiden verkade vara mindre störigt, för det var ju empiriskt bevisat i ett otal tidigare filmer att det är fullt möjligt.

Publicerat

Internätet har gott om blueprints på dessa vapen, bara att studera. ;)

För övrigt bör väl greppen hettas upp något jävulskt och klingan borde konsumera allt syre i rummet.

Publicerat

...klingan borde konsumera allt syre i rummet.

Finns det syre i rymden?

Publicerat

Finns det syre i rymden?

Nej, men filmerna utspelar sig till större delen på marknivå eller diverse farkoster.

Publicerat

Gillar särskilt linsskydden, bra att ha dem på i en kolv-mot-axeln-situation  :cool:

Budgeten klarade inte av repor på linsen, då kunde dom ej lämna tillbaka siktet på öppet köp ;)