Publicerat April 13, 201511 yr Tänkte bygga om min HQ 1649 9,3x62 hundförarbössa. Det som ska göras är följande: * Byta trycke till bold optima, trycker som är på är väldigt slitet och passar mig dåligt. * Byta till sidosäkring, Får ej på sikte jag vill ha pga flaggsäkringen. * Byta till weaver klackar, fästena/ringarna jag har nu är 1" och jag vill ha 30mm. * Laga och lacka kolven, kolven har några sprickor, en större i pistolgreppet.
Publicerat April 18, 201511 yr Författare Kom underfund med att det det inte går att laga sprickan, så..... Fick bryta av kolven i pistolgreppet för att sedan limma, skruva och spackla, Kändes lite sådär, Trycket är nu även bytt och kolven är spacklad och urslipad att passa det nya trycket. Fick även fila lite på slutstycket för att det inte skulle slå i den nya säkringen. Funderar på att lacka den i orange/svart eller brun/militärgrön, men vet ej vad som är snyggast. Tänkte lacka den med med en grundfärg och sedan lägga löv eller granris över för att få det som cammo. Grundfärgen blir då orange eller militärgrön.
Publicerat April 18, 201511 yr Författare Absolut, dock har alltid gått mycket snabbare än förväntat, men det kommer några iaf
Publicerat Maj 5, 201511 yr Författare Nu är jag så jävla tråkig så jag är klar, Här är resultatet. Jag är faktiskt jäkligt nöjd då det är min första ombyggnation Färg, spackel, lim 180kr. Bold trycke 250kr eftersökslampa 400kr weaver klackar 400kr Action cam 700kr Patronhållare 99kr Seeland vapenrem 160kr Totalt ca 2200kr och 5-7 timmars jobb.
Publicerat Maj 5, 201511 yr Författare Trevligt, men något klent med bilder från arbetsprocessen... haha jo jag vet, det gick tyvärr lite snabbare än räknat där av så glömde jag ta bilder
Publicerat Maj 5, 201511 yr Författare Fräckt bygge, helt klart! Tackar Ska användas som hundförarbössa och på eftersök är det tänkt. kände tydligen att jag hade lite pengar över för ett par timmar sedan så uppgraderade lite från aimpoint till ett Eotech
Publicerat Maj 6, 201511 yr Författare Någon som vet hur man monterar en horisontell säkring på en m98 ?Vad menar du med horisontell? vad heter säkringen?
Publicerat Maj 6, 201511 yr Jag menar en liggande säkring istället för flaggsäkringen. Jag vet inte vad jag skall ha ännu vet bara att jag måste byta om jag ska få ner kikarn någon som har förslag på säkring till en m98 ? Hehe
Publicerat Maj 6, 201511 yr Författare Jag menar en liggande säkring istället för flaggsäkringen. Jag vet inte vad jag skall ha ännu vet bara att jag måste byta om jag ska få ner kikarn någon som har förslag på säkring till en m98 ? Hehe Kvartsäkring?
Publicerat Maj 6, 201511 yr Låter som om becke menar en treläges säkring av M70 typ. Har själv blivit lite sugen på att modda en M98 (för tredje eller om det är fjärde gången) och då med just M70-säkring och McM-kolv. Din tråd gav inte mindre bränsle åt tankarna
Publicerat Maj 6, 201511 yr Författare Låter som om becke menar en treläges säkring av M70 typ. Har själv blivit lite sugen på att modda en M98 (för tredje eller om det är fjärde gången) och då med just M70-säkring och McM-kolv. Din tråd gav inte mindre bränsle åt tankarna Haha nej kul att pyssla lite, men för att byta till trelägessäkring krävs att man är ganska säker i sin sak Jag hade inte gjort det själv iaf utan lämnat in det.
Publicerat Maj 6, 201511 yr Författare Okey,nu steg kanske antalet kronor jag lagt på bössan lite, men kunde inte låta bli
Publicerat Maj 7, 201511 yr Skicka in licens idag på en Mauser M98 med Hogue stock i 9.3x62 får se om det blir ett projekt eller behålla som den är