Publicerat April 14, 201511 yr Har hittat en fin bössa jag skulle vilja köpa från Norge,har haft kontakt med vapenaffären och de säger att de inte är något problem förutom med "medverdsavgift" alltså någon slags tullavgift? Kan man skicka vapnet eller måste jag åka och hämta de? Hur mycket kommer den tullavgiften att kosta? Tacksam för svar
Publicerat April 14, 201511 yr Mervärdesskatt (moms) samt tullavgift på summan torde det bli. Någon av de kunniga inom import/export av vapen kommer nog svara dig på resten!
Publicerat April 14, 201511 yr Enklast om det inte är väldigt långt är att åka och hämta, vid importen måste man ha bokat tid med tullen som därefter tar ut moms och tariff för importen, detta kan äta upp ev vinst som tidigare funnits, men om det är ett billigt eller bra vapen så tveka inte, planera väl och genomför. /Christian
Publicerat April 14, 201511 yr Författare Okej tack för svaren! Hur bokar man sådan tid med tullen då? Och ifall jag åker dit och hämtar, blir de ingen avgift då? Eller hur gör man då?
Publicerat April 14, 201511 yr Och vad blir de för pris? Momsen är 25% och tariffen ligger väl på runt 7%. /T