Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Delstaten Californien förbjuder all blyad ammunition

Featured Replies

Publicerat

Tja, vad ska man säga.

Om argumentationen FÖR blyad ammunition har varit så idiotisk som på den länken så förstår jag beslutet där...

(Typiskt amerikanare att helt fokusera på ekonomin, dessutom på ett väldigt skumt/felaktigt sätt)

Sen måste jag erkänna att själviskheten i mig faktist tycker att det kan vara ett bra beslut för oss andra i längden. Jag menar, alla vet att blyammunition inte är bra, bara det att alternativen är sämre. Kanske driver detta utvecklingen framåt medan det inte påverkar mig? Risken är ju bara att det sprider sig för snabbt...

Publicerat

bra för oss, fler blykulor till europa.

Publicerat

bra för oss, fler blykulor till europa.

Med tanke på hur få vapen det finns kvar i den staten så har det nog rätt liten påverkan med undantag för .22LR - som ändå har varit i princip omöjligt att handla i hela USA de sista 2-3 åren eftersom folk har hamstrat.

Den största boomen där har varit att tillverka sin egen lower från ett "70%" färdigt aluminiumblock man kan köpa. Det är enda sättet att lagligen äga en AR i Kalifornien och eftersom upper och pipa inte är licenspliktiga så kommer folk undan. Nu sätter man restriktioner på ammunitionen i stället för att försöka minska vapeninnehavet över lag... 

Jag skulle vilja testa deras miljöklassade blyfria .22LR ammunition som de har bara för att se hur det funkar? Har aldrig sett den här men den lär ju vara svindyr gissar jag på...

Publicerat

Få som i...

Där är nog inte få vapen i califjorntingen.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Jämfört med resten av 'Murica så är det rätt få vapen i Cali, men jämfört med mer civiliserade ställen så är det nog andra siffror ;)

Publicerat

Har Ett par polare som bor där.

Dom har tidigare sagt att man inte lätt kan köpa vapen i californien men man kan "bo" någon annanstans ett kort tag med dubbelt boende i en annan stat och köpa där. Sen har man tillåtelse att föra tillbaka vapnen (inte vad som helst, men gevär) och registrera dem inom 60 dagar. Handeldvapen får man dock skaffa för eget skydd mm, och bära dem dolda med ett permit.

Publicerat
  • Författare

Nu har man fått lite mer klarhet i varför dom inför blyförbud o det för Condor som är en asätare o lever till stor del på slaktavfall. o är mer el. mindre utrotad p g a blyförgiftning.

http://www.defenders.org/california-condor/threats