Publicerat April 18, 201511 yr Hej!! Vi håller på att rensa upp efter en slarvig husägare. Fråga: Vart gör ni av era gamla däck? Förra hyresvärden packade det fina men lämnade " de uttjänta" kvar. Det rör sig om 8 däck. Idealet hade ju varit och luska rätt på vart han tagit vägen och dumpa dem på hans tomt Men, inte för att man är bitter Så, vad göra av eländet???
Publicerat April 18, 201511 yr Jag lämnade ett knippe på tippen helt nyligen, bara att hiva i container.
Publicerat April 18, 201511 yr Författare Jag lämnade ett knippe på tippen helt nyligen, bara att hiva i container. Får man det? Jag har för mig att det var "no no" med däck på tippen. Där av att man finner dem ute i naturen lite titt som tätt
Publicerat April 18, 201511 yr Det skiljer sig mellan kommunerna, Norrtälje tar emot utan att knorra. Tidigare fick man betala en femtilapp om man hivade däck m fälg men jag tror de skippat det med.
Publicerat April 18, 201511 yr Författare Det skiljer sig mellan kommunerna, Norrtälje tar emot utan att knorra. Tidigare fick man betala en femtilapp om man hivade däck m fälg men jag tror de skippat det med. Ok, jag ska ringa till "vår" tipp på måndag och kolla . De kanske kan hänvisa till en anläggning. Eller en lämplig skog
Publicerat April 18, 201511 yr Här det bra att slänga däck på tippen, men det kostar om däcken sitter på fälg.
Publicerat April 18, 201511 yr Författare Här det bra att slänga däck på tippen, men det kostar om däcken sitter på fälg. Ok, det verkar skilja sig från kommun till kommun . Däcken sitter inte på fälg, så det blir nog att ringa. Jag har nämligen aldrig sett däck på "vår" tipp, men tyvärr på tok för mycket i naturen här.
Publicerat April 18, 201511 yr Annars tar du dem och bygger ljuddämpning till en inskjutningsbana. Dvs gör en tunnel av däcken och skjuter igenom. Borra hål i botten så vatten och oförbränt krut kan rinna ut, annars kan det bli en lite överraskning......
Publicerat April 18, 201511 yr Löser det sig inte med tippen, så får du åka in och lämna dom på en däckverkstad.
Publicerat April 19, 201511 yr Säger som Samis . Kör och snacka med närmsta bilverkstad. De flesta här i Småland har en container för gamla däck.
Publicerat April 19, 201511 yr I Karlskrona slänger du däck utan fälg gratis, men med fälg 50kr/styck för att räcka av monteringen. I Växjö får man int slänga dem alls, där lämnas de till någon däckfirma då de har ansvaret!
Publicerat April 19, 201511 yr Detta är en populär post. Är det bara lite mönster kvar så ställ dem utanför huset där du bor så kommer det snart en medborgare i litet land strax öster om oss och hämtar det.. gratis
Publicerat April 20, 201511 yr Har ni ingen hög på tippen så har ni säkert en container som heter "osorterat" den slukar mycket
Publicerat April 20, 201511 yr Har ni ingen hög på tippen så har ni säkert en container som heter "osorterat" den slukar mycket Osorterat?? Inte här nere, Deponi möjligtvis men inte lämpligt med ett däck där. Bättre och göra rätt än försöka mörka iväg det!
Publicerat April 20, 201511 yr Man betalar en återvinningsavgift när man köper däck, det innebär att du har rätt att åka till handlaren där du köpt dem och lämna tillbaka, nu vet du så klart inte vart han köpt däcken men ring eller åk och prata med närmsta däcknisse så hjälper dom dig säkert.
Publicerat April 20, 201511 yr Osorterat?? Inte här nere, Deponi möjligtvis men inte lämpligt med ett däck där. Bättre och göra rätt än försöka mörka iväg det! Man gör absolut inte fel om man läggar saker i osorterat, det säger väll sig själv? Osorterat är till för att man ska kunna lägga saker man inte vet vart dom ska vara.
Publicerat April 20, 201511 yr Man gör absolut inte fel om man läggar saker i osorterat, det säger väll sig själv? Osorterat är till för att man ska kunna lägga saker man inte vet vart dom ska vara. Tror du någon står och sorterar det?? Det går med sannolikhet på deponi med en gång. Man får fråga den som jobbar på återvinningsstationen så man lägger det i rätt balja!