Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur står sig en begagnad Steiner kvalitetsmässigt?

Featured Replies

Publicerat

Letar efter nåt vettigt begagnat kikarsikte av hyggligt bra kvalitet. Har inte helt bestämt vad jag vill ha, har mest kollat på de klassiska tyska och österrikiska märkena. Nu såg jag ett Steiner Hunting Z till salu och detta sikte var det inte så lätt att hitta nån info om.

Nån som använt nåt sådant? Funderar även på garantin, enligt deras hemsida så är det nu livstids garanti oavsett ägare. Har det alltid varit så?

Kan tillägga att de kikare jag använt/använder är Bushnell elite 3200, Leupold vari-x 2c och Vortex Crossfire II samtliga 3-9x40/50. Så ni vet vad jag har för referens.

Publicerat
  • Författare

Måste vara nåt sjukt udda jag har snubblat över då ingen, varken här eller på robsoft har några kommentarer...

Publicerat

steiner gör ju riktigt bra kikare,, därimot den modellen du har ingen aning. men lägg upp en bild eller länka hemsida kommer du nog få svar ASAP

Publicerat

Aldrig hört talas om men steiner har ju bara tillverkat kikarsikten sedan 2012 så lastgammal är den åtminstone inte.

Var väl lite si och så med kvaliten under första året men nu gör dom sjukt bra grejor,

/Mike

Publicerat
  • Författare

Har lyckats hitta en gammal tråd på robsoft. Enligt den så gjorde Steiner ett försök på kikarsikten som byggdes med "Steiner-delar" i USA. Denna serie kallades Hunting Z. Då inte försäljningen blev tillfredställande såldes konceptet till Leupold och blev Leupold LPS. Kanske nån testat en sån?

Som sagt info från robsoft jag lämnar inga garantier på att det stämmer.