Publicerat April 26, 201511 yr Hej, vilken klassificering hör slugs till 1 eller 2 funderade då det är klass 3 på hagelgevär?
Publicerat April 26, 201511 yr Att jaga med slugs kräver klass 1 behörighet - vet dock ej om detta även krävs vid t.ex. eftersök.
Publicerat April 26, 201511 yr Hej, vilken klassificering hör slugs till 1 eller 2 funderade då det är klass 2 på hagelgevär?Hagel lär väll ändå vara klass 3, bara det att det är undantaget för rådjur och lokatt!Eller är jag helt tappad bakom flötet!? Slugg kan jag dock lite dåligt så det låter jag vara osagt
Publicerat April 26, 201511 yr Lite OT men visst är det konstigt med Hagelbössan. Förutom just slug så bestäms ju vad man får skjuta av diametern på röret. Inte på vad man laddar med som det är på kula...
Publicerat April 27, 201511 yr Lite OT men visst är det konstigt med Hagelbössan. Förutom just slug så bestäms ju vad man får skjuta av diametern på röret. Inte på vad man laddar med som det är på kula...Inte så konstigt, det är ju en myndighet som utfärdat föreskrifterna....