Publicerat Oktober 31, 200619 yr Har hört ryktesvägen att det finns färdiga "strumpor" man trär över kolven som är utrustade med kolvkamsförhöjning och patronhållare. Patronhållarna var väl skit samma, men det vore kanon om man kunde trä på en strumpa på kolven och på så sätt höja kolven då man behöver det. Grejjen är den att jag har en Valmet 412 kombi där kolven passar jättebra då jag har hagel-hagel pipsetet på (Dvs. utan kikare). Men då kombipipsetet (eller om det nu blir nåt dubbelstudsarset till den) är monterat måste jag få upp skallen lite för att komma rätt i kikaren. Kikaren går inte sänka mer...då jag vill ha kvar snabbfästet som är väldans praktiskt. Är inte så smidigt med eltejp och rörisolering då man byter pipset ofta... /Henke
Publicerat Oktober 31, 200619 yr hej henrik... annars har du kolvkam.se, dom gör höj o sänkbara kolvkammar vet att det finns en modell som heter varmint eller nått. det är en modell som har "snabbfästen" så man kan ändra utan verktyg, tror de e försedda med nå form av rattar. justerbar i höjd o sidled. kan ju kika på deras hemsida om det är nått för dig... mvh johan