Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tuben sitter löst, vad göra?

Featured Replies

Publicerat

Ja, alla kan nog räkna ut att jag är nybörjare genom frågeställningen. Men vet man inte så...

Saken är också den att det har inte gått så många skott genom bössan, den är nästan ny vill säga. Åkte till vapenhandlaren där jag köpte vapnet, de konstaterade att tuben hade flyttat på sig, men det var bara att dra åt torxen på ringarna som klämmer mot siktet. Något jag kan tänka mig göra naturligtvis, men det jag funderar på mest är korset. jag kan tycka att det är viktigt att korset är precis i lod och våg med vapnet. Något vapenhandlaren sa var rent personligt hur man ville ha det. Stämmer det...en lång frågeställning men tacksam för svar.

Mvh/

Publicerat

Klart som fanken att korset ska sitta rätt i förhållande till vapnet! Men sedan får ju sägas att alla kanske

håller vapnet lite olika, det var kanske så han menade?

Publicerat

Både ja o nej. Skjuter man på normala avstånd för en älgjägare så har lutningen ingen större inverkan o du kommer inte bomma för det. Ska man däremot klicka o skjuta olika avstånd så blir betydelsen större. Typ ingen håller bössan rakt. Monterat några sikten och 99% är/var normala älgjägare/söndagsjägare och när man satte siktet rakt mot vapnet så fick man vackert göra det "rakt" enligt deras mått mätt.

Mao inge jättetydligt svar på din fråga men lite svar på varför de svaret kanske uppkom.

Publicerat

Klart som fanken att korset ska sitta rätt i förhållande till vapnet!