Publicerat Maj 5, 201511 yr Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med min Zeiss. Det är en västtysk 2,5-10x52 diavari som jag är mycket nöjd med optiskt. Att sälja den vore skitdumt eftersom jag knappast har råd att köpa motsvarande optisk prestanda med dagens priser. Grejen är att jag inte riktigt lirar med medförstorande duplex. Det är på tok för grovt för skytte på småvilt om hållet blir kring 200m, kan knappt skjuta på en klisterlapp på 80m. Sen tycker jag det är för tunt för att skjuta med på drevjakterna med låg förstoring. Så, vad kan det kosta att byta ut det mot tyska ettan, och vad skulle det kosta tror ni?
Publicerat Maj 5, 201511 yr Kostar säkert 3-5 kkr. Fick ett pris av SuB för ett par år sedan, men minns ej tyvärr. Tror det var runt 200e. Men rm blir ju fortfarande medförstorande. Kanske du kan ange hur tjock etta du vill ha? SuB kunde iaf. göra ett custom-rm om så önskades. Dock vet jag inget om prislappen... Dra ett mail till Zeiss och fråga.. /Må