Publicerat Maj 8, 201510 yr Har en vorstehtik på snart 18 mån som vid vissa tillfällen haltar på ena bakbenet. Börjar bli orolig om det är dåliga höfter som spökar eller så är det bara matte som är nojig.. Hur som haver. Hältan har visat sig ca 4-5 gånger och alla gånger i samband med lek och bus. Rätt som det är kommer hon tillbaka hoppandes på tre ben, men börjar rätt så omgående gå på benet normalt igen. Med andra ord är det ingen långvarig hälta, men samtidigt så måste det ju vara något eftersom hon haltar. Tror ni det kan vara en dålig höft som börjat visa sig, eller något annat? Bör tilläggas att jag varje gång har känt igenom henne och hon visar aldrig att hon har ont. Å andra sidan är det ju en vortsteh... Borde jag röntga henne omgående eller vänta? Jag tränar lite drag med henne (ca 3km två gånger i veckan), men har avstått från detta nu då jag är rädd att förvärra något..
Publicerat Maj 8, 201510 yr Detta är en populär post. 18 månader är en bra ålder för att röntga höfterna. Så, ja, röntga nu.