Publicerat Maj 14, 201511 yr Tjena, precis fått hem min sako, begagnad. Vill gärna ta hand om den på bästa möjliga sätt så har tittat runt på läskstänger nu. Som jag fattat det är Dewey ett av dem bästa märkerna, går det att hitta i butik(fysisk)? Annars hittade jag en stång på xxl för 299 kommer dock inte ihåg märket. Hur är Tetragun borstar och jaggar? Hur är Hoppes vapenfett/olja? Edit; har fått för mig att brownells säljer bra grejer. Hur är det att beställa ifrån deras sida?
Publicerat Maj 14, 201511 yr Dewey är utan tvekan det bästa jag använt. Har beställt allt av Vapenvårdsbutiken. Kan inte svara på om den du nämner är bra eller dålig. Men du kan ju alltid köpa en billig läskstång till helgen och sedan beställa en Dewey i lugn och ro. Komplettera gärna med en Boreguide.
Publicerat Maj 14, 201511 yr Bra tråd om vapenvårdsmateriel http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/49953-vapenvårdstråden-vad-använder-ni/ Om du bor i stockholm så har Walterborg Dewey-grejer
Publicerat Maj 14, 201511 yr Ska du bara provskjuta i helgen så behöver du inte göra någon slavisk vapenvård. Beställer du i dagarna så har du prylarna nästa vecka. Dewey är som sagt bra, men även Parker Hales stänger är mycket bra. Köp bra solvent också, för att ta bort krutslagg m.m. Kan behövas när man har köpt en beg. bössa. Hoppes och Shooters choice funkar bra. Bästa oljorna för rostskydd tycker jag är Nycolube och CLP. Men även Hoppes olja funkar säkert fint.
Publicerat Maj 15, 201511 yr Författare Tackar för svar, beställde ifrån vapenvårdsbutiken nu då dem fick in dewey paketet till 7,62. Så pipan får väl vara skitig en dag eller två.