Publicerat Maj 19, 201511 yr Hej ! Är ny på här på forumet. Slaktboden här behöver fräschas upp. Det finns slaktbana krokar mm. Men lokalen är dålig. Jag fantiserar även om ett litet kylrum med plats för älg. Tips mottages tacksamt. Gärna i form av bilder.
Publicerat Maj 19, 201511 yr Hur många m2 har du/ni att disponera? Vårat slakthus fick en upprustning för några år sedan. Vi fick tag på ett beg. kylrum med dörr i Överkalix. Vi byggde ut slakthuset med ca 15 m2. Köpte kylaggregat, skenor till taket. Jag vet inte vad slutnotan blev men det blev iaf +30000 kr som vi bet. Mycket eget arbete o så handlade vi av våran lokala såg. Jag vet inte om du ser fotona i min dagbok. Det börjar på sidan som jag har klickat fram mig till. PM:a mig om du har problem. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/7483-jonssons-jaktstrapetser-viltvaard-viltspaningar/page-19
Publicerat Maj 19, 201511 yr Författare Utrymmet beror lite på mig själv kan man säga. Jag har slagit ut två väggar i lagårn så nu är det väl ca 70m2 totalt. En tredjedel av detta har vi använt som slaktavdelning förut. Men nu ska jag gjuta golv i alltihop så det blir i ett stycke. Men själva slakteriavdelningen blir väl ungefär som förut men man kan utnyttja allt vid styckning mm. Dina bilder fick jag ej fram tyvärr.
Publicerat Maj 19, 201511 yr Finns regelbundet beg kylrum på Blocket för 5-10,000 kr. Lägg en bevakning. Rätt god omsättning på dylik utrustning inom restaurang och livsmedelshandel. Sen är det det där med transporter...