Publicerat Maj 23, 201511 yr Är allting skruvat på plats. Och det blev ganska fint väder för fotografering oxå.
Publicerat Maj 23, 201511 yr Fin bössa. De andra kommentarerna hör väl mer hemma i någon nasse-chatt än här. Idiot!
Publicerat Maj 23, 201511 yr Jävligt respektlöst att kladda i någon annans tråd på detta sätt och dessutom med totalt ovidkommande kommentarer. . Fin bössa Islänningen!
Publicerat Maj 23, 201511 yr Schysst bild! Att panga/jaga i den miljön är inte alla som har tillgång till +1 till moderator som fixat tråden.
Publicerat Maj 23, 201511 yr Detta är en populär post. Men för böfvelen - är det inte en hint nog när inlägg blir raderade att det kanske är korkat att fortsätta skriva samma smörja? Läs Villkor & Regler - det är kristallklart vad som gäller i forumet vad gäller språkbruk! Njut av semestern.
Publicerat Maj 23, 201511 yr Författare Tyvärr Maxb, så har jag inte möjlighet att jaga i denna miljö. Inte än iaf. Mina jaktmarker är uppe i Dalsland, långt ifrån havet. Men bakgrunden är lite snyggare än gräsmattan hemma.
Publicerat Maj 26, 201511 yr Författare Testade puffran för första gången igår. Efter två 3-skotts serier för justering av siktet, satte jag upp en 100m tavla och sköt två serier om 5 skott. Blev lite förvånad, då jag hade ganska stor spridning i höjdled, men väldigt liten i sidled. Spridning i sidled var +/- 1cm (det blåste 5-6m/s med lite pustar upp till 12m/s rakt från höger) Spridning i höjdled var exakt +/- 5.5cm från mittpunkten. Väl hemma, fick jag tipset att kolla skruvarna till lådan, och främre skruven gick ganska lätt att vrida 1/4 varv. Kan detta förklara spridningen i höjdled?? Kanske tillsammans med lite "sladdrigt" benstöd??
Publicerat Maj 26, 201511 yr Författare Får bli en ny vända till skjutbanan nästa måndag. Ska se om jag kan steloperera benstödet.