Publicerat Maj 23, 201510 yr Nu kommer den frågvise fram igen, har letat igenom diverse sidor på nätet med kända och mindre kända företag. Ringt runt men...nej trimmer med tillbehör för 6ppc står inte till att finna här. Sista jag hörde med kunde nog beställa, men med merkostnader...hur mycket det nu betyder? Funderar på att dra till med en enkel lösning med Lee:s don och hylshållare med svarv och tolk till skruvdragaren. Dock har de ingen tolk till just 6PPC, men det borde väl gå att ta en längre tolk och slipa ner den så att det blir bra? el är jag helt ute och cyklar...
Publicerat Maj 23, 201510 yr Jag har en http://www.littlecrowgunworks.com/wft.htmltill mina 6 xc och 284 win. De gör en trimmer till dig oavsett kaliber. Klockrena att handla med. Funkar hur bra som helst. Trimmar lätt 100 hylsor på fem minuter.
Publicerat Maj 24, 201510 yr Författare Måste säga att den verkar onekligen bra! Har dock en .308 i skåpet också. Så det verkar som man måste beställa två st WFT. Priset i säg är inget fel på, får räkna ut vad staten tar bara.
Publicerat Maj 25, 201510 yr Författare Hmm..är nog svårt att hitta något som går snabbare än wft, men känner att jag blir låst till att bara kunna använda ett verktyg till en caliber. Skulle gärna vilja ha något liknande forster. Men har svårt att hitta styrhylsor till just 6ppc.
Publicerat Maj 26, 201510 yr Nej, man köper den som har utbytbara koner. Jag har samma trimmer till min 6xc och 284. Kolla på den som heter 2 någon ting. Du kan ha en hållare/trimmer och hur många koner som helst. Riktigt lätt att byta och snabb att ställa in.
Publicerat Maj 26, 201510 yr Författare Måste ha missat detta, ska genast undersökas lite närmare. Tack!