Publicerat Maj 24, 201510 yr Jag köpte av en annan medlem 2 askar 6:or idag på banan , och det var en hårtslående plugg Med snärtigare rekyl än thunder som är en favorit . Jag inbillar mig att dom är rätt snabba för Jag fick problem med timingen när skottet skulle gå när jag varvade med steelmax Classic. långa duvor på 40+ var inga som helst problem och det dammade ofta av träffarna . Nästa problem är att Få tag på dom , det är ett h-e om man behöver skjuta nåt annat än steelmax sport elr klubb24 . Jag måste ta ledigt från jobbet och köra förbi 2 vapenaffärer ( huntyards & XXL ) in till sthlm city Med allt vad det innebär för att se om WB har nåt annat och det suger ... /P
Publicerat Maj 25, 201510 yr Jag köpte av en annan medlem 2 askar 6:or idag på banan , och det var en hårtslående plugg Med snärtigare rekyl än thunder som är en favorit . Jag inbillar mig att dom är rätt snabba för Jag fick problem med timingen när skottet skulle gå när jag varvade med steelmax Classic. långa duvor på 40+ var inga som helst problem och det dammade ofta av träffarna . Nästa problem är att Få tag på dom , det är ett h-e om man behöver skjuta nåt annat än steelmax sport elr klubb24 . Jag måste ta ledigt från jobbet och köra förbi 2 vapenaffärer ( huntyards & XXL ) in till sthlm city Med allt vad det innebär för att se om WB har nåt annat och det suger ... /P Har skjutit en del av dessa 6:or, och kan bara instämma - bra åka i dem och man kan träffa lerduvor med gott resultat en god bit förbi 40m. När tornet fungerade i H-holm kunde man en bra dag krossa dem på drygt 50m, och då pratar jag inte om några "klyvare". Tog en stund innan man hittat rätt plats i boxen att krama av för att träffa bara Som med alla plugg man gillar så är de oftast svåra att få tag på. Mina rosa favoriter tog slut i torsdags så idag ska jag ringa runt lite. Gissar att jag kommer att bli besviken men eftersom du ger Thunder gott betyg kan det mycket väl bli så att jag handlar någon låda av dem. Misstar jag mig inte så är det 28grams 6:or du gillat bäst? Har fem rosa plugg sparade, de ska skjutas på mjölkpapp så fort jag får en vettig eftermiddag "fri". /M
Publicerat Maj 25, 201510 yr Ett telefonsamtal för koll kanske sparar dig resan till WB? Om de inte har hemma vill säga.
Publicerat Maj 25, 201510 yr WB har haft dessa inne, de går inte så mycket iom att det enbart är dem med lite tråkiga halvautomater eller dem som är mer av kännaretypen som köper dem, även jag har skjutit den del med dem och de är grunden till att jag hellre väljer 28 grams US 6:or till allt sportskytte och en del annat med, de fungerar helt enkelt väldigt bra på allt och på banan bra mycket längre ut än vad jag är kapabel till. /CHristian
Publicerat Maj 25, 201510 yr Författare Har skjutit en del av dessa 6:or, och kan bara instämma - bra åka i dem och man kan träffa lerduvor med gott resultat en god bit förbi 40m. När tornet fungerade i H-holm kunde man en bra dag krossa dem på drygt 50m, och då pratar jag inte om några "klyvare". Tog en stund innan man hittat rätt plats i boxen att krama av för att träffa bara Som med alla plugg man gillar så är de oftast svåra att få tag på. Mina rosa favoriter tog slut i torsdags så idag ska jag ringa runt lite. Gissar att jag kommer att bli besviken men eftersom du ger Thunder gott betyg kan det mycket väl bli så att jag handlar någon låda av dem. Misstar jag mig inte så är det 28grams 6:or du gillat bäst? Har fem rosa plugg sparade, de ska skjutas på mjölkpapp så fort jag får en vettig eftermiddag "fri". /M Thunder 28:6 är fina och lite midre rekyl än Jaguar 28:6 som jag gissar är mer fart i , det var iaf känslan jag fick ... De rosa har ju NSI:s superfina hagel och där tror jag att du har en stor del av hemligheten regeln jag hänger mina träffbilspapper på glimrade som om jag skjutit diamanter efteråt , 28g :6 Ja känslan av att aldrig vara i underkant av prestandan gör mycket positivt , även gamla Trap Rävar som skjutit O-trap förr tycker att stålet idag är riktigt bra jämfört när det kom, och där kan man ju bara hålla med dom och sexor gillar dom skarpt . Även min kompis Conny petters tycker att rappa 28:6 är det bästa när hållen blir långa rekylen till trots .. / P
Publicerat Maj 25, 201510 yr Författare WB har haft dessa inne, de går inte så mycket iom att det enbart är dem med lite tråkiga halvautomater eller dem som är mer av kännaretypen som köper dem, även jag har skjutit den del med dem och de är grunden till att jag hellre väljer 28 grams US 6:or till allt sportskytte och en del annat med, de fungerar helt enkelt väldigt bra på allt och på banan bra mycket längre ut än vad jag är kapabel till. /CHristian Han jag köpte av sa att dom brukar alltid ta slut ( ?) men jag ringde och kollade och det fanns och dessutom ska en polare genom city imorron och ner till tokstan så allt löser sig. Ja med 28g :6 så behöver man inte fundera på om det räcker till eller inte när hållen blir långa och det blir det visade lasermätaren igår , även ifrån det jag kallar " Gubbhyllan" / P
Publicerat Maj 25, 201510 yr Har ni ställt om kastarna då? Från gubbhyllan blir det väl aldrig särskilt långt? Eller njo men då envisas man att klippa duvan direkt från tornen från andra sidan osv. /Christian
Publicerat Maj 25, 201510 yr Författare Har ni ställt om kastarna då? Från gubbhyllan blir det väl aldrig särskilt långt? Eller njo men då envisas man att klippa duvan direkt från tornen från andra sidan osv. /Christian Vissa vinklar går ifrån 25m till 35m jävligt raskt , och det närmaste var högergående rabbiten rakt ut . klipper man vänstergående som börjar i en luftbåge så är den på 42 m. men visst om man är tråkig och ska skjuta pannkakor med att vänta in duvorna så man kan läsa texten på dom så blir det ju nära... Snabba sidoduvan fr höger är en luring som oftast skjuts på 30+ och i en grisblink befinner sig på 40+ om inte första smällen är rätt tajmad . och vissa bakifrån kommande duvor visade sig vara rätt långa om man inte är på dom blixtsnabbt. / P
Publicerat Maj 26, 201510 yr Författare Nu har jag fått hem 500 :7 och 500 :6 or av Jaguar 28g genom en kamrat , nu har jag inte handlat där på länge men han sa att personalen var mer än lovligt trötta. Så jag mailade dom och tipsade om lite starkare kaffe till personalrummet / P
Publicerat Maj 26, 201510 yr Nu har jag fått hem 500 :7 och 500 :6 or av Jaguar 28g genom en kamrat , nu har jag inte handlat där på länge men han sa att personalen var mer än lovligt trötta. Så jag mailade dom och tipsade om lite starkare kaffe till personalrummet / P Är det Gamebore Jaguar det handlar om?
Publicerat Maj 26, 201510 yr Författare Ja der är det , de jag provade i helgen var :6 or Och dom slog jävligt bra , jag använde halv choke, ska se vad pappret säger framöver, Rekylen är hårdare än Thunder 28 , /P
Publicerat Maj 30, 201510 yr Testade GB Super Steel 24g 6or idag. Riktigt trevlig patron. Litet tips bara :-)
Publicerat Maj 30, 201510 yr Författare Testade GB Super Steel 24g 6or idag. Riktigt trevlig patron. Litet tips bara :-) Jag har kört en del GB 24g förut och dom brukar vara pålitliga, men dom ändrar den ibland och då laddar den inte om Min automat, men när den har funkat så har den gått jäkligt bra. Nu vart det 1000 st 28g /P
Publicerat Maj 31, 201510 yr Författare Det primära för att en patron ska ladda om först och främst gasautomater är just att patronen ska producera gas, Benelli tex där behövs det en viss kraft i rekylen för att det ska funka. Men faktum är att för mig är det viktigt att jag får träffar som bekräftar att jag ligger rätt, klyvare ger dig en poäng på Tävling och så även en " väl synlig bit " = en bit som domaren ser , det är även anledningen till att jag mkt sällan Skjuter öppnare än Halv/ Mod på lerduvor, sen varför sexor stål ? Jo ! Det är av samma anledning som man sköt 7,5 bly förut = man klippte den mest jävliga duva bara man gjorde rätt , speciellt om duvan bara visade kanten Eller kanten/lite ovansida. Sexor behåller även farten bättre och det gör att jag får bättre och mer lika känsla När jag skjuter bly på jakt. Sen för den som har pluggat på lite , en sexa stål väger exakt lika mkt som en 7,5 bly Dvs det är lika många piller i en 6:a stål 24g som en 7,5bly 24g . /P
Publicerat Maj 31, 201510 yr När jag sköt regelbundet på bana.. typ i skarven mellan bly och stål..så testade jag stål 6:or och fick kraftigt förbättrade träffar. Bra skit! Tror man kommer väldigt långt på jakt även med tex kråkor och duvor med stål 6:or.
Publicerat Maj 31, 201510 yr Prövade lite Gambore Trainer 21gr stål tillsammans med RIO 24gr på skytte dagen i Växjö igår, ingen större skillnad i duvsmulor när man gjorde rätt!
Publicerat Juni 4, 201510 yr Författare Jag var till banan igår kväll och köerna vid Sportingbanan var drägliga såtillvida att jag hannn skjuta mer än jag tänkt göra. Jag sköt både Jaguar 28:7 & 28:6 och varvade med rådet Digweed brukade ge och jag översätter då fr bly till stål " när duvan visar undersidan 7:or och kant eller ovansida 6:or . Nästa gång jag köper så lär det bli enbart Sexor. Jag skulle visserligen kunna öppna till IC som är mäkta poppis på Banan och många skjuter IC / IC , dock går det emot vad jag vill få ut av träningen, möjligen att jag går upp i ett steg trängre till IM ( 0,70 ) för duvan är stundtals rätt liten över 30m . Jag upplevde inte den lite distinktare rekylen i Jaguar 28:orna som alltför jobbig vilket kan betyda att kroppen vant sig, jag fick även ett eldavbrott men dock är det tveksamt om det var Ammunitionsrelaterat troligen brist på vapenvård i kombo med lite SBS när jag laddade iförd handske.. Jag har inte provat den lite mer påkostade Gamebore ( Black gold? ) men dock har jag sprättat upp de båda och innehållet är mkt lika. / P
Publicerat Juni 4, 201510 yr Författare När jag sköt regelbundet på bana.. typ i skarven mellan bly och stål..så testade jag stål 6:or och fick kraftigt förbättrade träffar. Bra skit! Tror man kommer väldigt långt på jakt även med tex kråkor och duvor med stål 6:or. Det går säkert utmärkt , speciellt om man kör de lite piggare 28:g sexorna. / P
Publicerat Juni 14, 201510 yr Författare Idag var det KM i lerduva på HJK i haninge , allt besköts m 28g jaguar . Grenarna var skeet , J-trap , kärrskeet , EU-trap , sporting . Till eu-trapen dammades gamla browningbockem av och kombon halv / tre kvart anno. Vart 28:7 i undre och 28:6 i övre och helvete vad långt man kan skjuta m 28:6 .