Publicerat Maj 25, 201511 yr Hej, Ny på forumet så detta blir min första post. Hoppas att jag landar rätt med min fråga. Efter att nyligen skjutit in min Tikka t3 .308, så ska jag naturligtvis rengöra bössan. Snart inser jag att det blir väldigt kladdigt i lådan utan en Bore guide. Efter lite googling så inser jag att det är en djungel där ute med olika bore guides. Jag har hittat ett flertal passande guides på amerikanska sidor, men leverans till Sweden tycks inte vara aktuellt. Är det någon på forumet som kan tipsa mig om en bra bore guide för mitt gevär och kaliber? /H Skickat från min iPad med Tapatalk
Publicerat Maj 30, 201511 yr Denna använder jag min min T3 kal 308: https://vapenvardsbutiken.se/product.html/dewey-boreguide-abs-3?category_id=47 Funkar väldigt bra! Dessutom skickar Vapenvårdsbutiken till Sverige
Publicerat Maj 30, 201511 yr Denna använder jag min min T3 kal 308: https://vapenvardsbutiken.se/product.html/dewey-boreguide-abs-3?category_id=47 Funkar väldigt bra! Dessutom skickar Vapenvårdsbutiken till Sverige Jag använder också boreguiden från Vapenvårdsbutiken både till 6.5:a och 30.06:an och är suveränt! Du får inte en enda droppe i lådan! Rekommenderas varmt!
Publicerat Juni 1, 201511 yr Hej, Ny på forumet så detta blir min första post. Hoppas att jag landar rätt med min fråga. Efter att nyligen skjutit in min Tikka t3 .308, så ska jag naturligtvis rengöra bössan. Snart inser jag att det blir väldigt kladdigt i lådan utan en Bore guide. Efter lite googling så inser jag att det är en djungel där ute med olika bore guides. Jag har hittat ett flertal passande guides på amerikanska sidor, men leverans till Sweden tycks inte vara aktuellt. Är det någon på forumet som kan tipsa mig om en bra bore guide för mitt gevär och kaliber? /H Skickat från min iPad med Tapatalk Jag har haft en hel del olika. Dom bästa har varit i nylon som olika vapensmeder svarvat, den näst sämsta ( den sämsta var av plast, svart och gul och jag minns inte vart jag köpte den) har tyvärr varit den från vapenvårdsbutiken vars saker jag gillar i vanliga fall. Om du har en vapensmed nära dig be honom svarva några åt dig. Sälj dom som blir över.
Publicerat Juni 12, 201511 yr Jag har haft en hel del olika. Dom bästa har varit i nylon som olika vapensmeder svarvat, den näst sämsta ( den sämsta var av plast, svart och gul och jag minns inte vart jag köpte den) har tyvärr varit den från vapenvårdsbutiken vars saker jag gillar i vanliga fall. Om du har en vapensmed nära dig be honom svarva några åt dig. Sälj dom som blir över. Vilket sätt funkar inte Deweys Boreguide från Vapenvårdsbutiken?
Publicerat Juni 12, 201511 yr Vilket sätt funkar inte Deweys Boreguide från Vapenvårdsbutiken? Den åker ur läge för lätt och "röret" är för liten i diameter. Den är rätt "rapplig" om man jämför med en riktig boreguide.
Publicerat Juni 13, 201511 yr Den åker ur läge för lätt och "röret" är för liten i diameter. Den är rätt "rapplig" om man jämför med en riktig boreguide. Aha, okej! Märker faktiskt inte det problemet med mina Dewey.
Publicerat Juni 13, 201511 yr Som med mycket annat är det lättare att ge kritik om man har fler fabrikat att jämföra med. Min första boreguide gjorde jag själv av ett plaströr och en hylsa. Tyckte den var överlägsen enda tills jag uppgraderade. Sedan dess är allt jag äger i jakt och skytte uppgraderat flera gånger om så nu finns det knappt fler steg att uppgradera.
Publicerat Juni 13, 201511 yr Den åker ur läge för lätt och "röret" är för liten i diameter. Den är rätt "rapplig" om man jämför med en riktig boreguide. Du måste ha fått fel boreguide. Det du beskriver stämmer precis om jag tar den tunnare dewey avsedd för sako 75 och använder i t3. Använder jag den grövre avsedd för t3 är det bra passning mot patronläget samt att handtaget låser fast boreguiden stadigt. Skickat från min telefon
Publicerat Juni 13, 201511 yr Då är jag glad för din skull. Jag kör dock andra doningar som funkar bättre för mig.