Publicerat Maj 26, 201510 yr Min 222a kastar inte ut hylsorna. Har rengjort slutstycket så gott jag kan utan att ha tagit isär det. Fortfarande samma problem. Tänkte ta isär slutstycket och kolla om det kan va något skit där inne eller om det kanske är fjädern eller något annat som man kanske skulle byta. Hur får man isär slutstycket? Finns en skruv längst bak på det som går att få upp av en plattmejsel. Är det rätt? Har aldrig gjort detta förr.
Publicerat Maj 28, 201510 yr Ja, fjädern är säkert paj, var det i min. Gjorde ny med en Abu Droppen spinnare
Publicerat Maj 28, 201510 yr På SAKO.fi, deras hemsida finns manualer och vissa sprängskisser att ladda ner , även till vixen. Men kunde inte klistra in länken, vet inte hur man gör, testade med fullständig editor men det hjälpte inte. Vet ju inte hur det ser ut i din bössa. Men jag har gjort egna enkla fjädrar till haspelrullar, av bl.a. pianotråd och bockat med hjälp av en mall med spikar nedslagna i ett ändträ.