Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny jaktkanal med Tornving på youtube,

Featured Replies

Publicerat

Såg ett intressant klipp på en ny jaktkanal med Tornving:

http://youtu.be/DiemwQtGs2A

Hans åsikter stämmer väldigt bra när det kommer till flertalet optiktrådar. :)

Publicerat

Jag tror att han menar att tonen kan vara rätt hård ibland på forum om man ställer "fel" frågor. Det tror jag gäller alla forum med en speciell intresseinriktning. Regga dig på ett jaktforum och hävda att ditt kinasikte är bättre än zeiss eller gå in på ett brukshundsforum och fråga om blandraser t.ex.

Däremot tycker jag inte det händer i så stor utsträckning här. Jag tycker det är väldigt högt i tak här för att ställa "dumma" nybörjarfrågor. Jag har ju dessutom träffat flera stycken här och ingen har kört ner mitt huvud i pissrännan men jag kanske har haft tur...

Tror det handlar mycket om att han är en komiker och måste försöka vara rolig hela tiden. Det är ju också rätt underligt att han påstår att han inte läst på jägarforumen men ändå vet vilka som skriver där.

Publicerat

Jag tror att han menar att tonen kan vara rätt hård ibland på forum om man ställer "fel" frågor. Det tror jag gäller alla forum med en speciell intresseinriktning. Regga dig på ett jaktforum och hävda att ditt kinasikte är bättre än zeiss eller gå in på ett brukshundsforum och fråga om blandraser t.ex.

Däremot tycker jag inte det händer i så stor utsträckning här. Jag tycker det är väldigt högt i tak här för att ställa "dumma" nybörjarfrågor. Jag har ju dessutom träffat flera stycken här och ingen har kört ner mitt huvud i pissrännan men jag kanske har haft tur...

Tror det handlar mycket om att han är en komiker och måste försöka vara rolig hela tiden. Det är ju också rätt underligt att han påstår att han inte läst på jägarforumen men ändå vet vilka som skriver där.

Jag är en otrevlig fan, kom hem till gården så ska du få en åktur i min välpissade ränna innan vi går ut och ser hurpass fort du kan skicka 358or på plåt. ;)

Publicerat

Det är enligt mig då precis lika mycket att vara han som drog andra i pissrännan och spottade snus i taket när man blankt påstår att så är det på foran på nätet,

jag vet inte var jag har Tornvinger men jag skall ge honom allt utrymme att visa att det inledande mötet via youtube var lite skruvat, jag brukat försöka att träffa folk innan jag helt ber dem fara åt, eller acceptera dem som vänner.

Angående frågor på nätet/foran så får man svar som man frågar, både i sak och i ton, varken mer eller mindre, men det är ju min åsikt. /Christian

Publicerat

Jag tror detta kan bli bra!

Publicerat

Kanske ett sätt att göra PR också. Sluta läs forum och titta på mig!

Publicerat

Kanske lite tidigt att börja måla FAN på väggen av ett klipp på 1.35min

Publicerat

Det är väl han som målat fan på väggen? Jag tycker det är bra att han kör! jakten behöver all uppmärksamhet den kan få och han kommer säkert bidra till något bra. Jag delar dock inte hans kommentar om forumen. 

Publicerat

Han kan knappast ha tittat på jaktsidans forum i alla fall... Har han det så har vi i sådana fall misslyckats fatalt, men det vill jag inte tro.

Gick på grannskolan till Tornving och har gemensamma bekanta sedan den tiden så hävdar han fortfarande framöver att ALLA forum suger så vet jag hur man får tag i honom... hehe... ;)

Annars så tackar jag stort för alla program som visar hur riktig jakt går till på TV och som kan slå hål på alla nidbilder som vissa organisationer försöker proklamera ut helt utan några kunskaper i ämnet...  :dry:

Publicerat

Ni har verkligen inte misslyckats med detta forum!!! Måste bara ge lite kred till er som driver forat och även till alla som bidrar med inlägg mm. Tycker det är jäkligt enkelt och få feedback på frågor mm med många kunniga här. Sedan har vi väl alla olika smak och åsikter ibland och då är det "gött" och kunna diskutera med högt i tak. Det är kanske där ett fåtal blir lite nojiga, vad vet jag. Nä, bättre fora är svårt att hitta enligt mig och grannforat är inte dåligt men detta är lite guld enligt mig. Det är bra att Tornvinger gör propaganda för jakten för det behöver vi, sedan att han tycker si eller så om forum är ju bara hans åsikt o tycke.

Tack för ett bra forum!

Mats

Publicerat

Det finns småpåvar, messerschmidts och dryga typer på alla forum. Men man behöver väl inte ta åt sig av Tornvings kommentar om man inte tillhör de kategorierna?  :cool:

Publicerat

Ni tror liksom inte att det är halva poängen att reta upp folk lite? ;)

Publicerat

Han är en hyggligt känd reklampelare för de företag som betalar kalaset.

Och förmodligen kommer det väl att vara helt omöjligt att jaga om man inte använder deras prylar :tongue:

Men det här forumet är "grädde deela grädde" i alla fall när det gäller Svedala.

Leif

Publicerat

Jag har gjort ett försök att få tag i herr Tornving för att bjuda in honom till jaktsidans forum - antingen som anonym gäst eller publikt, men han har inga offentliga elektroniska kontaktmöjligheter dessvärre mer än sin agent. (han har Facebook men som inte används som det ser ut...)

Kanske skall jag kontakta hans agent så får vi se om de överhuvudtaget är intresserade av att förmedla den inbjudan, men då har jag i alla fall försökt.

Jag gillar hans upplägg i hans nya produktion rent personligt men jag skulle gärna vilja visa honom jaktsidan på ett sätt eller annat för jag tycker verkligen inte att vi kvalar in i kategorin som drar folk i pissrännan...

Eller jo, jag har dragit ett antal troll och skitstövlar genom pissrännan på baksidan här åtskilliga gånger men det står jag för!  :wink:

Publicerat

Kan hålla med om att det var lite klantigt sagt med den mannen har ju betalt för att säga just sådant!

Publicerat

Klantigt vet jag inte för det finns rätt många forum och liknande som har en riktigt otrevlig attityd mot andras åsikter och erfarenheter och Mikael Tornving kanske baserade sina fakta på ett olyckligt axplock av sådana forum och tillhåll?

Han kan ju ha missat jaktsidan, hur nu det går till...  :whistling:

Oavsett så skulle jag gärna bevisa motsatsen för honom - utan att förvänta mig någon dementi av hans redan sagda fras.

Publicerat

Ja, jag har bara besökt och använt mig av medlemmarnas kunskaper på jaktsidan och robsoft. Skulle med min lilla erfarenhet inte hänga på Mikaels åsikter. Dock borde ni leta reda på hans sommarpratarprogram på P1.http://sverigesradio.se/sida/sok.aspx?q=Mikael%20tornving. Den killen är inte så hård som han låter. Det var med en tår i ögat...

Publicerat

Och letar man och kanske ransakar sig själv, så visst finns det en liten "pissränna" här och var... Trotts det så gillar jag Thornving! Är man inte så jävla känslig och kan läsa i mellan raderna hos den bister Jamt'n så förstår man ju vad han menar (utan att behöva förtydliga sig med en massa smajlisar) ;-)

Publicerat

Ni tror liksom inte att det är halva poängen att reta upp folk lite? ;)

Reta upp just dem som har en hög närvaro på nätet menar du? Nej men inte skulle de väl hitta på något slikt??  :biggrin:  :biggrin:

Det är halvskicklig marknadsföring utan tvekan, lite kul för jag vet inte och bryr mej inte om vem som köpt hans tjänster  :biggrin:

Publicerat

På fb så är det hårda ord och många som bara ute efter att trycka ner en. Vissa nervärderar en bara för att man inte vill typ utrota vargen. Men på denna sida har jag inte känt någon form av mobbning eller nervärderingar av folk som har undvikande åsikter i vissa frågor. Mobbarna brukar försvinna rätt så fort.