Publicerat Juni 7, 201510 yr Hej, Min morfar är snart 90 år och har ett hagelgevär som han köpte i Falun i slutet av 40-talet. Nu hade han tänkt göra sig av meg vapnet som han inte använt på säker t 50 år. Jag har hittat alla delar nu och satt ihop och putsat lite på vapnet, men jag undrar om någon kan hjälpa mig att lista ut vad det egentligen är för ett gevär? Han trodde själv att det var en husqvarna, men jag tycker det verkar vara ett belgiskt vapen. På sidan av pipan står det: ARMAF S A. LIEGE-BELGIQUE. På andra sidan står det MADE IN BELGIUM Under pipan står det vapennumret 144006, CHOKE 18.3 + en massa stämplar av olika slag. Frågan är vad dett är för något, och om den har nåt värde så man bör sälja den? Eller ska man lämna in den för skrotning? Tacksam för svar.
Publicerat Juni 7, 201510 yr En ARMAF... http://www.littlegun.be/arme%20belge/artisans%20identifies%20a/a%20armaf%20gb.htm Värdet i Sverige är runt en tusenlapp. /T