Publicerat Juni 7, 201510 yr Har fått erbjudande om att köpa en sådan av en gammal farbror. Klart att han tycker att den är bäst i världen och bössan har säkert inte fått många skott igenom sig sedan 70 talet...som han påstår att den va ifrån och han haft den sedan ny.... Den hade en relativt sliten kolv...kikaren är inget att behålla... Frågan är då är det värt att skaffa den och satsa på en bra rigg för medellånga håll.....
Publicerat Juni 7, 201510 yr Det finns många svar på denna fråga och ingen har rätt Enligt mig så är det inget att ha. /Mike
Publicerat Juni 7, 201510 yr OM.... du tycker det är kul med just den bössan, så kan du såklart låta rikta låset, skruva i en bra pipa, byta trycke, bädda ner den i en vettig stock och få en bössa som skjuter anständigt på längre håll. För mindre än hälften av den investeringen kan du köpa en gammal Tikka eller något annat som gör jobbet direkt. Ditt val.
Publicerat Juni 7, 201510 yr Författare Känner lite så jag också....1500 spänn kan jag köpa en ny kolv till mitt gamla spett som jag vet skjuter bra på 300.....