Publicerat Juni 7, 201510 yr Junior skjuter med en 685a. Borrningen i denna pjäs är 1/4-3/4 och det vill jag inte brotcha upp. Nu funderar jag på att skaffa ett öppnare pipset till hans bössa. Har hittat ett par kandidater, ett 680 set borrat cyl/cyl och ett 685 set som jag inte vet borrningen i. Om det nu är så att det är "fel" borrning i 685 pipan är det någon som vet en smed som tar sig an och brotchar upp pipan? Helst i närheten av Tokholm men inget krav.
Publicerat Juni 7, 201510 yr Lämna hos vår gemensame vän så skickar han den till Tyrefors. 1 vecka tur och retur ca? S
Publicerat Juni 7, 201510 yr Författare Aaaa tänkte inte på honom :-) vackert det är en i'de. Tackar.
Publicerat Juni 20, 201510 yr dum fråga kanske. men hur bra passar tex ett pipsett från en 685 till en annan 685a? e det bara att stoppa i o skjuta eller är det lite inpassning här och där?? bara lite nyfiken, har en polare som vill ha lite längre pipor på sin 686a just för trap och sporting,, men han vill inte byta bössa. eller e det billigare att köpa en till bössa typ beggad s56-57 med lite längre pipor just för det ändamålet.. vad blir billigast? mvh
Publicerat Juni 20, 201510 yr Författare Lite in passning är det. Jag har för övrigt skrotat iden om ett extra pipset, junior får skjuta med den här bössan tills det är dax för en ny. Hitta en 56-57a med pipor över 71cm tror jag blir svårt. Tror en ny pipa till en 686 kostar hälften av vad en ny bössa kostar.