Publicerat Juni 8, 201510 yr Att vi har egna uppfattningar och har en förmåga att rekommendera det vi själva har i vår ägo är något som man inte kommer ifrån. Dock undrar jag huruvida det finns tester som analyserar olika ljuddämpartillverkare på djupet. Även recensioner av forumister är mycket intressant om det är sakliga sådana. Jag står inför mitt första ljuddämparköp och får erkänna att man blir tämligen matt av allt läsande kring vad som presterar. Klart står att den ska inte vara för lång, inte för grov och användas till jakt. Har ni några länkar eller sakliga tips så är jag idel öra.
Publicerat Juni 8, 201510 yr Vapentidningen har haft några, säkert några av de andra tidningarna oxå.
Publicerat Juni 8, 201510 yr Det finns så många bra dämpare idag att ingen utskiljer sig från någon annan förutom Ase-utra men det är en helstålsdämp som dessutom är frontmonterad=inget för dig. Du ska nog titta på teleskopdämp i alu eller kolfiber. /Mike