Publicerat Juni 14, 201511 yr God morgon alla vänner Ute på road trip i går och stannade vid en jaktbutik och blev helt sjuk på bössan som handlaren fått in! Sig Sauer SSG 3000. Någon som har mer info om den? Se bild : http://cdn3.volusion.com/sedvp.nmahb/v/vspfiles/photos/sig_RSSG-H18B-308-P-TB-2.jpg?1406557279 Tung fin bössa som gjord för banan.
Publicerat Juni 14, 201511 yr Författare Femskotts magasin i metall, bipoden satt på en ställbar skena. Uppskattar vikten till över fem kilo.
Publicerat Juni 14, 201511 yr Varenda forumist vet vad det är för bössa o så är det helt tyst.... Vad får du ge? Det är en bra bössa på de flesta punkter, dock i en kaliber av det mindre genomtänkta slaget. Att kapa pipan är inte mycket smartare, men visst du når ut en bra bit ändå! Hela konceptet faller dock.
Publicerat Juni 14, 201511 yr Författare Hej, bössan är typ 100cm okapad och kostar 1600€ . Fanns bara i 308 sa han . Varför faller konceptet?
Publicerat Juni 14, 201511 yr Författare Bössan jag kände på var ca 100cm och hade 5/8 gängning för ljuddämpre. Det var inte den på bilden dock:)
Publicerat Juni 14, 201511 yr Författare Alla tror att jag är ett troll:) Men det är lugnt, hör till tjejerna som växte upp med att pappa väckte mig 4 och då var jag elva:) Älgjakten det:)
Publicerat Juni 14, 201511 yr 5/8 är en amerikansk tumgänga. Tror samma sitter på tikka t3 ctr (gjord för amerikanska marknaden) Hur lätt det är att få tag på dämp vet jag inte men en sådan ase utra sl5 som kommer i paket med just tikka ctr borde gå att köpa löst. Annars får man ta en ogängad dämpare att lämna till smeden. Bössan är klart kvalitet o levererar säkert därefter. Frågan är ju vilket ändamål du ska ha den till?
Publicerat Juni 14, 201511 yr Sig Sauer SSG3000 är en vidareutveckling på Sig Sauer 200 STR, som är en tävlingsbössa för skandinaviska marknaden. Har faktiskt en sådan själv. Enligt Wikipedia, så har den 60cm pipa och väger drygt 5.4kg. Min bössa har dock 74cm pipa och ligger på dryga 7kg med kikarsiktet monterat. Fungerar säkert utmärkt både på banan och i skogen.
Publicerat Juni 14, 201511 yr Kanske är ovanstående STR något för dig att känna på före köp? Säger inte att den är bättre men prislappen på en begagnad är jäkligt bra sett till vad man får.
Publicerat Juni 14, 201511 yr Är det en rig som ska skjutas på bana med så är sidelocks förslag kanon! Tycker dock du ska kika på en t3 sporter också
Publicerat Juni 19, 201511 yr Författare 5/8 är en amerikansk tumgänga. Tror samma sitter på tikka t3 ctr (gjord för amerikanska marknaden) Hur lätt det är att få tag på dämp vet jag inte men en sådan ase utra sl5 som kommer i paket med just tikka ctr borde gå att köpa löst. Annars får man ta en ogängad dämpare att lämna till smeden. Bössan är klart kvalitet o levererar säkert därefter. Frågan är ju vilket ändamål du ska ha den till? Bössan i butiken hade en kolfiberdämpare, men den kostade ca 7000 kr. Märke och modell på dämparen? Nej det fastnade inte. Trevlig midsommar No sill here vi röker lax och dricker med måtta
Publicerat Juni 19, 201511 yr Bössan i butiken hade en kolfiberdämpare, men den kostade ca 7000 kr. Märke och modell på dämparen? Nej det fastnade inte. Trevlig midsommar No sill here vi röker lax och dricker med måtta Vem är Måtta? Och varför ska ni dricka med henne?
Publicerat Juni 19, 201511 yr Författare Vem är Måtta? Och varför ska ni dricka med henne? Måtta är skitsnygg, alla män vänder sig om och suktar med blicken, fuktar i byxan, blodet lämnar hjärnan, gången blir vinglig, synen dimmig, knogarna skrapar i asfalten, konstiga ljud lämnar strupen. Måtta är vacker, doftar gott och firar midsommar hos oss
Publicerat Juni 26, 201511 yr Författare Tjo, låg och läste om 22-Automater i Vapentidningen 7 2013 och se på faen i nästa nummer utlovas en test av Sig Sauer SSG 300!! Letade fram 8 2000 och visst fanns ett Sig Sauer test: 716 Patrol. WTF vart försvann SSG 300 testet? Vart tog den söta lilla testen vägen? Ingen som vet, ingen som vet