Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Jaktkort!

Featured Replies

Publicerat

Nu har ju inbetalningskortet trillat ned i brevlådan och för att få jaga så ska det naturligtvis betalas!!

När jag läste om regeringens fördelning av viltvårdsfonden så finns även Svenska Naturskyddsföreningen med på listan med ett streck , de är alltså inte med och får pengar..

Låter ju bra men eftersom Naturvårdsverket delar ut pengar som f-n läser bibeln så undrar jag om det är något vi kan göra för att tydligt markera att föreningar som motverkar oss inte borde få ta del av dessa pengar..

Ex någon samordnad form av protest.

Sen inbetalning eller liknande.

Det känns inte roligt att sponsra dem med medel och att dessutom vara tvingad till det.

Publicerat

Tro mig, vi argumenterar hårt för detta varje år... men ibland för döva öron!

Publicerat
  • Författare

Det är bra att ni gör det, men är det inget vi andra kan göra för att det ska synas att ni har folk bakom era argument?

Att avvakta med att betala in till ett datum där ni informerat om att det är en protest eller liknande.

Det känns ju ingen vidare att bara pynta upp pengarna när de missbrukas även om det individuellt inte är särskilt stor summa.

Jag hade hellre ökat summan något och vetat att den hamnade där den hör hemma istället.

• 3 weeks later...
Publicerat

Sorry, har missat följa upp tråden.

Jag håller helt med dig om att medlen inte alltid används som jägarna vill. Vi tvingas allt oftare trycka på betalningsviljan och hur mycket av Svensk viltförvaltning som hänger på den i våra diskussioner med myndigheter och departement. Vi tar en hård linje och viker inte en millimeter i de diskussionerna, medan vi självfallet flaggar för vad som kan komma att ske om jägarna tappar förtroendet för systemet. Vi tror vi når längre på det sättet än genom att ta steget till att avråda från att betala in pengarna. Den här frågan är dock mycket levande, och vi kommer säkert utvärdera hur väl vi når fram med våra argument under hösten...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.