Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blockettips! Ett klipp!

Featured Replies

Publicerat

Den jagar jag efter :D

Svårt att tänka mig att priset stämmer :$ sist de hade en Browning inne var det en ganska skabbig 425:a som de skulle ha 9000:- för, eller så är denna ordentligt sliten...

/M

Publicerat

Tanken att man skulle göra ett klipp hos en vapenhandlare är ju en smula naiv, det är ju inte direkt en bössa de inte har en aning om vad den är värd eller bara vill bli av med för den varit svårsåld.

Tror nog den är rätt sliten och man får lägga några kronor för att serva den, dock får man nog tillbaka pengen om man säljer den och den inte ser alltför kass ut.

Publicerat

Nostalgi....... Den modellen va den första Browningen jag hade 325 game, den enda bössan jag ångrar att jag gjorde mig av med. Mitt råd....... Köp. vid behov renovera och du har en livskamrat.

Publicerat

Tanken att man skulle göra ett klipp hos en vapenhandlare är ju en smula naiv, det är ju inte direkt en bössa de inte har en aning om vad den är värd eller bara vill bli av med för den varit svårsåld.

Tror nog den är rätt sliten och man får lägga några kronor för att serva den, dock får man nog tillbaka pengen om man säljer den och den inte ser alltför kass ut.

Å andra sidan ringde jag å tingade den idag. När jag frågade efter 325:an gick killen å hämtade den.

Efter en stunds diskuterande kom vi till piplängden, på frågan om det var 71cm fick jag svaret; nä de e kortare, 53,5 cm.

Det visade sig att han gått å hämtat en Browning 30-06 i nån form så helt koll har de inte heller ;) jag har slutat förvånas över vapenhandlarskrået :)

Sliten stock men det går ju att fixa, hittar jag inget värre glapp så ska jag ha den.

/M

Publicerat

Nostalgi....... Den modellen va den första Browningen jag hade 325 game, den enda bössan jag ångrar att jag gjorde mig av med. Mitt råd....... Köp. vid behov renovera och du har en livskamrat.

Jupp det lutar åt det. Speciellt eftersom du snodde GTI;n mitt framför nosen på mig ;)

/M

Publicerat

Fel postat

Publicerat

Jamen.... KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!!

Även om det för mig är fel modell då den har på tok för smal spång så är det brutalt bra pris - även om det är en del jobb på den!

Är kolven sprucken eller liknande så hade jag passat men den ser knappt använd ut alls på bilderna...

Publicerat

Jamen.... KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!!

Även om det för mig är fel modell då den har på tok för smal spång så är det brutalt bra pris - även om det är en del jobb på den!

Är kolven sprucken eller liknande så hade jag passat men den ser knappt använd ut alls på bilderna...

Men jag e lite tveksam till kvaliteten på 325:an, den e ju trots allt 25 år... ;)

/M

Publicerat

Men jag e lite tveksam till kvaliteten på 325:an, den e ju trots allt 25 år... ;)

/M

Bättre kvalitet än en B325 hittar du inte hos någon senare Browning, så är det bara! Alla nyare modeller är bara varianter där man har gjort tillverkningen billigare och billigare.

Publicerat

Bättre kvalitet än en B325 hittar du inte hos någon senare Browning, så är det bara! Alla nyare modeller är bara varianter där man har gjort tillverkningen billigare och billigare.

Jag vet, har letat länge. Tänkte bara tetas lite :D

/M

Publicerat

Köp dig en ny Sabatti för samma pengar så du får garanti på köpet, så tar jag hand om den hära gamla skorven. :yes:

Publicerat

Köp dig en ny Sabatti för samma pengar så du får garanti på köpet, så tar jag hand om den hära gamla skorven. :yes:

Den va så gammal så jag prutade till 5kkr :) men vill du kan jag kasta en sabatti efter dig om hittar en :D

Om ca 20 veckor är den min

/M

• 3 months later...
Publicerat

Äntligen efter lång tids väntan är jag Browningägare. Var nere i Kosta å hämtade 325:an igår. Behöver förmodligen ta ner kolvkammen lite och möjligen skränkas en smula...

Lite av ett fynd så det är ett stort tack till TS för uppmärksammandet

/M

Publicerat

Shit vilket klipp du gjorde! Grattis! :wub:

Publicerat

Shit vilket klipp du gjorde! Grattis! :wub:

Jupp, Browning är ju liasom lite eftertraktade oxå :) Det enda som är lite irriterande är att det visade sig att PMT hade rätt; allt kommer till den som väntar ;)

/M

Publicerat

Jupp, Browning är ju liasom lite eftertraktade oxå :) Det enda som är lite irriterande är att det visade sig att PMT hade rätt; allt kommer till den som väntar ;)

/M

Japp, så är det - även om min Purdey jag väntar på för 10000 kr fortfarande inte har dykt upp :P

Jag genomgick samvetskval av gigantiska mått när den GTi Ultra Sporter såldes inte en gång - utan två gånger - här på forumet, men när jag satt här hemma och svettades av mina samvetskval så visste jag att den inte skulle få så mycket kvalitetstid i mina nävar som kanske hos en yngre, lite mer aktiv individ, och då kändes det rätt att avstå.

Jag har fortfarande inte klarat av att ta beslut OM det skall in en kaliber 12 igen - och då OM det skall vara en riktig bössa eller om jag skall köpa en halvauto bara för att kunna lobba iväg tyngre laddningar på gäss... Jag misstänker att jag inte kommer att reda ut den frågan nästa vecka heller...

...men ramlar jag över en tidig B325 Sporting med grade 6 valnöt i kanon skick och med chopperlumppipor och Invector Plus, ja då lär nog även jag öppna plånboken tämligen omgående ;)

Publicerat

Japp, så är det - även om min Purdey jag väntar på för 10000 kr fortfarande inte har dykt upp :P

Jag genomgick samvetskval av gigantiska mått när den GTi Ultra Sporter såldes inte en gång - utan två gånger - här på forumet, men när jag satt här hemma och svettades av mina samvetskval så visste jag att den inte skulle få så mycket kvalitetstid i mina nävar som kanske hos en yngre, lite mer aktiv individ, och då kändes det rätt att avstå.

Jag har fortfarande inte klarat av att ta beslut OM det skall in en kaliber 12 igen - och då OM det skall vara en riktig bössa eller om jag skall köpa en halvauto bara för att kunna lobba iväg tyngre laddningar på gäss... Jag misstänker att jag inte kommer att reda ut den frågan nästa vecka heller...

...men ramlar jag över en tidig B325 Sporting med grade 6 valnöt i kanon skick och med chopperlumppipor och Invector Plus, ja då lär nog även jag öppna plånboken tämligen omgående ;)

Jag velade länge om jag skulle köpa en Citori Grade 5 när jag var över på APSI's instruktörskurs i våras. Den hade tydligen tillhört en kille vid namn Basher Pete, ett litet engelskt skytteoriginal, jäkligt fin. Tyvärr var den lagad pga av en knäckt kolv men oj oj vilken ljuvlig bössa. Priset var 1100£, vet fortfarande inte om jag gjorde rätt som avböjde