Publicerat Juni 22, 201511 yr Detta är en populär post. Hade vi varit ute och jagat sträckande morkullor i kväll. Jag satt ute på trappen och njöt en kopp gott kaffe- dom kom in över mitt hus så fint... Då tänkte jag på hur det var... innan.....
Publicerat Juni 23, 201511 yr Jag hade på samma sätt placerat mig strategiskt och nedlagt några stycken, jag hade fått promenera ett par hundra meter till närmaste sträck - det hade definitivt varit en upplevelse..... Raggarö
Publicerat Juni 23, 201511 yr Ja visst o det under förutsättningen att jag hade haft kvar sommarstugan/el. bott kvar nere i Aneby så hade man kunnat åka upp t stugan o passa på dom där. Sträckningen gick över tomten på sommarstugan o man kunde sitta på verandan o se på dom när dom kom, Jaktmarken gick precis utanför tomtgränsen så det var nära o bra in på marken.
Publicerat Juni 23, 201511 yr Såg morkullan flyga över tomten igår kväll. En av de första jaktformer jag var ute på som ung. .En lånad labrador satt och väntade på fallande fågel..
Publicerat Juni 23, 201511 yr Verkligen ljuva minnen. Blir påmind om kvällarna då jag har ett bra sträck precis bakom huset. Man rycker till vid lätena och minns en del roliga tillfällen för länge sen.......innan EU
Publicerat Juni 24, 201511 yr Men tänk på att tack vare Winbergskan så slipper vi stå i skogen och fäktas med mygg och knott utan kan lugnt sitta hemma och se fina naturprogram på tv:n. :verymad:
Publicerat Juni 24, 201511 yr Ja det var tider det, varje gång man hör knorr knorr knisp så blir man påmind vad vi gått miste om pga politik och inte pga förnuft.
Publicerat Juni 25, 201511 yr Ni får det att låta som det var när farfar var ung, men en det är väl bara 15-16 år sedan det var försöktsjakt ett par år!?
Publicerat Juni 25, 201511 yr Författare Lugn bara- det här var inte dom sista tokerier: kommer mera när Åsa Romstinn sitter vid rodret
Publicerat Juni 25, 201511 yr Hur kan du tro något sådant? Åsa kan ju det här med natur . För övrigt så har jag ett fint minne från min först kulla och min första Wachtel Scott som apporterande den som valp .