Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Weaver lever lok snabbfäste

Featured Replies

Publicerat

Hej! Har 2st sikten som jag tänkte använda på min howa bössa. Hur säkert är det att hålla på å byta siktena och träffbilderna inte ändrar sig? Någon mer som kör dom ringarna?

Publicerat

Hej! Har 2st sikten som jag tänkte använda på min howa bössa. Hur säkert är det att hålla på å byta siktena och träffbilderna inte ändrar sig? Någon mer som kör dom ringarna?

Tja, svår fråga, det beror på hur rakt ditt vapen är inkl montagen, det beror vidare på hur väl du monterar dem och återskapar samma montage/åtdragning varje gång, du kommer att vara i närheten, oftast, men säkert, 

nja det tror jag inte, svaret får du enbart för dig själv och ditt vapensystem efter att du har provat ut det. Min sako Quad är rätt pålitlig med picatinny skena och bra fästen, men jag skulle aldrig använda den till jakt utan att först ta ett par skott för att prova ut det. /Christian 

Publicerat

En förutsättning är att du som Christian säger har ett rakt vapen inkl montage, ett väl monterat, spänningsfritt montage med inslipade ringar har större förutsättningar för repeterbarhet. Har ingen erfarenhet av Weaver lever llok, men av Warne, och de funkar om montören gör sitt. Kanske inte bänkskytte precision, men väl för normal jakt.

Publicerat
  • Författare

Okej, de låter då lite "för" krångligt för mig! Då sätter jag dom på olika bössor:) Men tack för era svar det uppskattades grabbar!

Publicerat

Inte krångligt alls! Gå till en kompetent smed, ingen handlare som lovar att fixa det............det är garanterat värt besväret.