Publicerat Juni 29, 201510 yr Författare Har ett litet dilemma. Förra året sköt grannlaget en stor sugga. I år har alla hennes "fjolingar" egna pyjamasgrisar. Det är alltså (som vi vet om) minst 4 unga suggor som går med mellan 2&4 smågrisar var. Lite svårt att veta vilka smågrisar som hör till vilken sugga då några av dem gärna går ihop. Men det är absolut minst 12 småttingar. Frågan är när vi skall börja skjuta på dem. Jag är inte säker på att det är så enkelt att säga att vi skjuter dem allihop i höst. Och skjuter vi inte ganska hårt innan nästa säsong kan tillgången nog bli lite i överkant efter nästa föryngring... Men egentligen vill jag inte att de skjuts om de inte skall ätas upp. // Henrik
Publicerat Juni 29, 201510 yr Mats-bengt svarade ju....;-) Behöver ni grishund är det bara att höra av sig....!
Publicerat Juli 3, 201510 yr Vi skjuter smått om dom kommer ut i åkrar/vallar. Går dom i skogen får dom vara ifred. Skickat från min E6553 via Tapatalk