Publicerat Juni 29, 201511 yr Hej, någon som vet hur man går till väga om man vill bli återförsäljare av vapen?. Man måste väl ha nå intyg från polisen? är det svårt att fixa?
Publicerat Juni 29, 201511 yr Nej, men det är dyrt, handlartillstånd och minst 1, ett Grade 4 skåp med larm, om du inte har löjligt gott om pengar och vill lägga det på att starta verksamhet så bör du låta bli, min kostnad för tillstånd mm, runt 60 men troligare 100 000 kr./Christian
Publicerat Juni 29, 201511 yr Du menar att du vill ha ett handlartillstånd? Ja och nej - de flesta brukar backa när kravet på förvaring dras fram...... Men formellt sett är det inte speciellt svårt - det kostar en hel del att ansöka (har för mig det var 3800:- för några år sedan) och som "liten" handlare måste du omsätta minst 10 vapen (20 transaktioner till ngn annan än dig eller din familj) årligen. /T
Publicerat Juni 29, 201511 yr Fomellt sett räcker det med EN1143 grade III, inte IV och larm gäller bara för över 50 vapen. Så man kan nog slinka undan under 50 loppor om du hittar ett beggat skåp. /T
Publicerat Juni 29, 201511 yr Glöm inte installationskostnaden också för ett sådant, bara frakten för ett slikt gick på över 10 tkr i en installation jag var delaktig i. /CHristian