Publicerat Juli 4, 201510 yr Hej! Jo jag sitter å funderar, är snart dags å skjuta in och de brukar bli väldigt många fler smällar än behövs:) Titta genom loppet å grovställa kikaren. Men sen kommer frågan, är det så enkelt att ha bössan i bra stöd sen skjuta, sätta korset i mitten igen, sen skruva upp/ner till där kulan satt?
Publicerat Juli 4, 201510 yr Om du är 100 säker på att både du och grejjerna lirar så kan det väl funka. Men jag har sett allt för många som skruvar och skruvar efter varje skott. Och när man sedan ber dem skjuta 5skott utan att skruva så sprider de lika mycket som de skruvat...
Publicerat Juli 18, 201510 yr Författare Inskjutet å klart! Det funkade kanon bra ju! Att man aldrig provat det tidigare.
Publicerat Juli 18, 201510 yr Gott att det löste sig! Brukar själv skjute en smäll på Normas inskjutningstavla, sedan korrigerar jag och skjuter en smäll till. Sitter då andra smällen där den ska drar jag iväg två smällar till. Sitter även då dessa smällar där dom ska är det klart, och det brukar det.
Publicerat Juli 18, 201510 yr Första gången jag sköt in bössan med den metoden justerade jag skjutstödet tills siktet kom till träffpunkten. Skulle precis skjuta skott nr. 2 när jag insåg vad jag hade gjort. Gud vad puckad man kan vara ibland!
Publicerat Juli 18, 201510 yr Ni ser ja va dum jag är !! har också justerat stödet när jag skjuter in. Nu blir det nog lättare