Publicerat Juli 4, 201511 yr Är lite sugen på en sån. Men undrar ni som har erfarenhet av dem hur dem är mot rost? Sen undrar jag vad säkringen spärrar? Övriga problem? Vikten verkar riktigt trevlig på papper. 8x57 blir de i så fall. S.
Publicerat Juli 4, 201511 yr Är lite sugen på en sån. Men undrar ni som har erfarenhet av dem hur dem är mot rost? Sen undrar jag vad säkringen spärrar? Övriga problem? Vikten verkar riktigt trevlig på papper. 8x57 blir de i så fall. S. Jag har länge varit riktigt sugen på en Kr1 - men sist jag var hos den lokala smeden så höjde han ett varningens finger då själva "boxen/lådan" med tryckesmekanism och glidskenor tydligen är limmad(!) i kolven och det var fan ta mig omöjligt att få loss. Han hade haft en inne för ett garantiärende med knäckt kolv där det slutade med att han mer eller mindre fick spräcka loss kolven från "lådan/boxen" i små bitar och sedan värma väck limresterna och sänka ner allt i den nya kolven. Detta leder till att en "snabbrengöring" av trycket är helt omöjligt och uteslutet. Att droppa ner lösliga vätskor i trycket är i princip uteslutet då kolven garanterat kommer att ta skada och i längden spricka. Så jag har börjat att snegla mer åt lite andra alternativ istället. Mvh Joacim
Publicerat Juli 5, 201511 yr Författare Var ingen läsning man blev lycklig över. Frågan är om man ska chansa eller överge funderingarna? S.
Publicerat Juli 5, 201511 yr Personligen hade jag aldrig köpt en bössa med sådan konstruktion där man inte kan ta isär för rengöring.
Publicerat Juli 5, 201511 yr Hur ofta öppnar man en bössa? Här kanske var 3-4 år typ?Då känns det än mer viktigt att komma åt överallt - hinner bli mycket skit på 3-4år. Jag är själv sjukt dålig på att hålla kontinuerlig rengöring, vilket fick mig att ge upp tankarna på en Kr1.Mvh Joacim
Publicerat Juli 5, 201511 yr Jag delar åtminstone mina bössor en gång om året för rengöring/inoljning.
Publicerat Juli 5, 201511 yr Författare Så mycket vapen vård jag gjort denna säsong har jag nog inte gjort på 10 år? Sedan sambon skaffa sin bössa. Säger man skogen till den så rostar den. Riktigt tråkigt. S.
Publicerat Juli 5, 201511 yr Författare Hur är merkel fästen? Pålitliga? Verkar jäkligt höga dem jag hitta bara.
Publicerat Juli 5, 201511 yr Lyssna med Jansson67, han har en en i 8x57. Undrar om inte lapp-erik dvs first_clas har en med.
Publicerat Juli 22, 201511 yr Har en och är nöjd,haft ett skott som klicka men visade sig vara normas guldiga tändhattar som felat(20nya 18,5g som plåster).tycker den ligger bra och fästet funkar faktiskt att ta av och sätta dit och hålla träffområdet,har en 6,5 pipa samt en 9,3 , och vapenvård vet jag inte vad ni menar med men 150-200 skott har den gjort med bravur och rensat pipan men inget mera. Har en vänster variant.mak fäste samt ett maknetic tror jag den heter. Säkring är helt ok,inte bäst men jag tycker den är bra,rost?nää...med tanke på jag endast smörjer in gängen så borde den visat rost nu,i pipan så eldas inte allt upp med korta pipan kan man ha i bakhuvudet. Balansen är grym även med en Havanna 175 dämpare och tycker du ska skjuta med en och jämnföra mot en blaser kommer du kanske välja samma som jag i slutet.
Publicerat Juli 22, 201511 yr Författare Har en bekant som har en som ska provas. Kanske uppstår kärlek för en klainbyggd. Låta skönt de där med rosten. 9,3x57 som var ny blånerade har redan börjat kexa. S.