Publicerat Juli 5, 201510 yr Är det nån som har koll på om det är något märke vars kikarsikten generellt sett har bredare synfält än övriga? Är nöjd med optiken i min nikon men tycker inte om tubeffekten. En billig Swift jag har är klart bättre på den punkten och ger bättre överblick över målet. Sämre optiskt dock.
Publicerat Juli 6, 201510 yr Det där är väl en av parametrarna som brukar finnas med i alla tester. Oftast både uppmätt och angivet. Se dock till att kolla så värdet gäller vid samma förstoring. Läste för inte så lönge sedan en test där man hade med både sikten med 1-4 och sikten med 1-6. Blir lite snett att jämföra synfält vid max förstoring...
Publicerat Juli 7, 201510 yr Som jag förstår det så skarvar en del tillverkare en del för att breda synfält också är något som säljer. Oberoende tester är nog säkrare än att bara titta i produktbeskrivningar och kataloger (i alla fall när det gäller billigare märken)
Publicerat Juli 10, 201510 yr Författare Slog till på ett Delta 4-16 med paralax idag. Var riktigt kul att botanisera bland alla sikten på Astrosweden i Skara. Mycket bra service också! Rekommenderar ett besök! Valde till slut mellan Deltat, ett Vortex och ett Bushnell. Deltat hade snäppet bättre synfält och optiken känns riktigt fin. Definitivt i Klass med min Nikon monarch E! Ska bli kul att komma hem och montera på nya 22an!
Publicerat Juli 10, 201510 yr Den 4-16 med mil-dot och paralaxen på objektivet har jag. Är mycket nöjd för bara 3000.
Publicerat Juli 10, 201510 yr Även jag har ett sådant Delta 4-16,använt det flitigt varje dag under några veckor nu och blir bara mer och mer nöjd för varje dag som går /Mike
Publicerat Juli 10, 201510 yr Författare Gött att höra att ni är nöjda! Det kändes bra i butik. Blir kul att komma hem och montera!
Publicerat Juli 12, 201510 yr Tycker det är hyfsat bra synfält i mina Leupold European 30 3-9x. Är ju en kompromiss för att även funka i skymningsjakt.